Podle ředitele Radomíra Bryndy chtějí zákazníci batohy nejen pohodlné a s mnoha bezpečnostními prvky, ale nejlépe i multifunkční. S vývojem nových produktů pomáhají díky internetu i sami zákazníci.
"Batohy na notebooky se staly jedním z klíčových produktů. Ceny notebooků šly dolů, a proto si je může pořídit i řada studentů. Ti hledají pohodlná zavazadla, s propracovanými detaily, ale i za dobrou cenu," uvedl Brynda.
V kurzu jsou zejména barevné varianty batohů. Své místo má ale v nabídce také černý batoh, i když ani u něj nechybějí například reflexní pásky.
"Batoh dnes už nosí například manažeři, kteří chodí v oblecích. Ti raději sáhnou po černém batohu na notebook než po barevném," doplnil ředitel.
Samozřejmostí je u těchto zavazadel, stejně jako u ostatních školních a studentských batohů, vyztužení a polstrování zad. Batohy obsahují neoprenovou kapsu s organizérem na bezpečné uložení notebooku, přihrádku na dokumenty či další kapsy pro uložení věcí. Komoru s notebookem lze otevřít pouze tehdy, když nemáte batoh na zádech. "Zákazníci mají o toto zabezpečení velký zájem. S notebookem v batohu na zádech cestují třeba hromadnou dopravou a nechtějí, aby se jim do batohu někdo dostal. I když je batoh primárně určen pro notebook, musí být využitelný i pro další účely, například pro sport," doplnil Brynda.
Batohy na notebook nesmějí postrádat "vychytávky", jako je kapsa na MP3 nebo CD přehrávač a průvlek na sluchátka, držák na PET láhev, uzavíratelnou kapsičku na mobil a speciální reflexní proužek. Praktickým doplňkem je i pláštěnka na batoh.
Mužům, kteří raději vsadí na eleganci, jsou určeny tradiční černé aktovky na notebook. Podle Bryndy je však tento sortiment na ústupu, neboť mnohem větší zájem je právě o batohy.
Mnohé ženy zase dávají přednost klasickým taškám či brašnám. Například internetové obchody nabízejí celou řadu brašen, tašek, pouzder či kufříků z různých materiálů, od nylonu a polyesteru až po skořepinové kufry. Kromě přihrádek na dokumenty, myš či zdroj obsahují třeba i kapsičku na kosmetiku.