Překvapivá byla reakce jiného kamaráda, který V. nazval hipsterem. Tady si autorka sloupku dovolí malou odbočku, protože fenoménem poslední doby je (alespoň v jistých kruzích) dělit společnost právě na takzvané hipstery a yuppies.
Pro toho, kdo by zrovna nevěděl, co jedno nebo druhé zařazení vlastně znamená, je dobré zapamatovat si jednoduchou poučku: Výhodnější je být hipster. Tedy salonní intelektuál v co možná nejošoupanějším a nejstarším oblečení (ale pozor: mělo by mít někde na dobře viditelném místě umístěnou minimálně značku Gant nebo Ralph Lauren), který neuznává konzum, honění se za penězi a marnost sáhodlouhých porad ve velkých korporacích.
Nákupy v second handu? Pro čtvrtinu Čechů nutnost
Aby byl takový hipster uznávaný, je ještě potřeba vlastnit účet na Twitteru (popřípadě ho z dobře vyargumentovaných důvodů naopak striktně odmítat) a některý produkt americké firmy Apple, pokud možno s rozbitým zadním krytem. Nejdůležitější je ale to obnošené oblečení. A tady zpět k bazarům.
Podle Stem/Marku považuje nakupování použitého zboží za nutnost čtvrtina Čechů. Ne z přesvědčení, ale proto, že na nové věci prostě nemají. Podle dalších expertů je těch, kteří nakupují téměř jen z druhé ruky, podstatně víc, jen se k low-cost nákupům stydí přiznat. Ostatně ještě před čtyřmi lety považovala čtvrtina národa nakupování v second handech za podřadné a soukromým rychloprůzkumem autorka sloupku zjistila, že podobné to bude i teď.
Pro všechny ty, kteří z druhé ruky musí kvůli finanční tísni nakupovat, ale existuje snadná útěcha: Nejen že s věcmi ze sekáče ušetří, ale ještě se mohou s klidem pasovat do role originálního hipstera...