10. června 2011 7:00 Lidovky.cz > Relax > Zajímavosti

Černý toaletní papír je
hitem. Letí i další motivy

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Černý toaletní papír je hitem | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Černý toaletní papír je hitem |
Toaletní papír používáme všichni. Existují různé barvy a vůně. Ale už jste viděli černý toaletní papír? Jedna portugalská firma na něm vydělává a jejich produkt se stal ukázkovým příkladem dobrého podnikatelského záměru. Podívejte se i na další neobvyklé toaletní papíry.

Pět let po uvedení černého toaletního papíru na trh se podnik Renova stal školním příkladem a vzorem ukazujícím úspěchy portugalského exportu. Ten má být klíčem k oživení ekonomiky prožívající hlubokou krizi, napsala agentura AFP.

Toaletní papír s motivem Sudoku

Skupiny studentů z celé země ve žlutých bezpečnostních vestách procházejí mezi výrobními pásy rodinného podniku sídlícího od roku 1939 v Torres Novas, asi sto kilometrů severně od Lisabonu.

Toaletní papír s motivem krimi

Loni se toaletní papír Black Label stal dokonce předmětem při výuce na prestižní mezinárodní školy manažerství INSEAD ve Fontainebleau ve Francii.

Toaletní papír pro boháče

V prostorách Renovy jsou všude vystaveny role papíru, od černého po fuchsiový či ostře žlutý. Jsou pýchou podniku, který vzbudil zájem největších mezinárodních salonů designu a prosadil se na trzích více než padesátky zemí, od Francie po Japonsko či Spojené státy.

"Vnesli jsme trochu radosti a barvy do chmurného a málo kreativního sektoru," vysvětluje prezident firmy Paulo Pereira da Silva, který po úspěchu černého toaletního papíru přišel o tři roky později s kolekcí v živých barvách.

Toaletní papír pro zamilované

"Najednou všichni vyslovovali nějaký názor k předmětu, který byl až dosud tabu: toaletnímu papíru," směje se padesátiletý muž, vystudovaný fyzik.

Toaletní papír na poznámky

Díky tomuto úspěchu Renova, zaměstnávající něco přes 600 osob, zdvojnásobila svůj obrat. Prodej dosáhl výše 135 milionů eur (3,2 miliardy Kč), z nichž se téměř polovina realizuje v zahraničí.

Zvláštností tohoto předního portugalského podniku byly investice do trhlin na trhu za podpory někdy až provokativní reklamy. Po luxusním toaletním papíru se skupina nyní zaměřuje na skromnější kupce se škálou levného sanitárního papíru.

Poněkud ostřejší toaletní papír

"Renova, která investovala do nápadů, produkce a technologie, je vzorem pro naše podniky," soudí prezident portugalské agentury pro zahraniční obchod (AICEP) Basilio Horta.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!