Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Černý toaletní papír je hitem. Letí i další motivy

Magazín

  7:00
Toaletní papír používáme všichni. Existují různé barvy a vůně. Ale už jste viděli černý toaletní papír? Jedna portugalská firma na něm vydělává a jejich produkt se stal ukázkovým příkladem dobrého podnikatelského záměru. Podívejte se i na další neobvyklé toaletní papíry.

Černý toaletní papír je hitem

Pět let po uvedení černého toaletního papíru na trh se podnik Renova stal školním příkladem a vzorem ukazujícím úspěchy portugalského exportu. Ten má být klíčem k oživení ekonomiky prožívající hlubokou krizi, napsala agentura AFP.

Toaletní papír s motivem Sudoku

Skupiny studentů z celé země ve žlutých bezpečnostních vestách procházejí mezi výrobními pásy rodinného podniku sídlícího od roku 1939 v Torres Novas, asi sto kilometrů severně od Lisabonu.

Toaletní papír s motivem krimi

Loni se toaletní papír Black Label stal dokonce předmětem při výuce na prestižní mezinárodní školy manažerství INSEAD ve Fontainebleau ve Francii.

Toaletní papír pro boháče

V prostorách Renovy jsou všude vystaveny role papíru, od černého po fuchsiový či ostře žlutý. Jsou pýchou podniku, který vzbudil zájem největších mezinárodních salonů designu a prosadil se na trzích více než padesátky zemí, od Francie po Japonsko či Spojené státy.

"Vnesli jsme trochu radosti a barvy do chmurného a málo kreativního sektoru," vysvětluje prezident firmy Paulo Pereira da Silva, který po úspěchu černého toaletního papíru přišel o tři roky později s kolekcí v živých barvách.

Toaletní papír pro zamilované

"Najednou všichni vyslovovali nějaký názor k předmětu, který byl až dosud tabu: toaletnímu papíru," směje se padesátiletý muž, vystudovaný fyzik.

Toaletní papír na poznámky

Díky tomuto úspěchu Renova, zaměstnávající něco přes 600 osob, zdvojnásobila svůj obrat. Prodej dosáhl výše 135 milionů eur (3,2 miliardy Kč), z nichž se téměř polovina realizuje v zahraničí.

Zvláštností tohoto předního portugalského podniku byly investice do trhlin na trhu za podpory někdy až provokativní reklamy. Po luxusním toaletním papíru se skupina nyní zaměřuje na skromnější kupce se škálou levného sanitárního papíru.

Poněkud ostřejší toaletní papír

"Renova, která investovala do nápadů, produkce a technologie, je vzorem pro naše podniky," soudí prezident portugalské agentury pro zahraniční obchod (AICEP) Basilio Horta.

Autoři: ,

Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč
Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč

Každý týden můžete získat zajímavé balíčky od značek Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč. Hrajte s námi a získejte hlavní výhru, balíček s...