„Nejdůležitějším segmentem v kategorii krmiva pro mazlíčky je mokré krmivo pro kočky, které v roce 2016 tvořilo 36,8 procenta hodnoty celkových prodejů,“ uvedla mluvčí společnosti Nielsen Mária Hukelová. Nejvýrazněji klesající kategorií je suché krmivo pro psy, jehož podíl poklesl od roku 2014 o 4,8 procentního bodu. Rychleji rostou prodeje kočičího krmiva.
Je moje kočka psychopat? Ve většině případů je to chyba člověka, tvrdí veterinář |
„Pamlsky pro domácí mazlíčky jsou velmi oblíbené doplňky stravy a jednoznačně jejich oblíbenost stoupá. Největší nárůst zaznamenáváme v kategorii stoprocentních masových pamlsků,“ dodala marketingová ředitelka Pet Center Kateřina Holnová.
S jarem roste zájem o antiparazitika, jako jsou různé obojky proti klíšťatům, tablety atd. „Právě ta patří právě teď ke zboží, které se začíná vyhledávat. Oproti předchozím týdnům o čtvrtinu více. Hitem mezi pejskaři jsou letos vozíky za kolo pro psy. Oblíbené jsou také různé cestovní sady pro psy a také elektrické obojky,“ uvedla obsahová manažerka srovnávače cen Heureka.cz Alexandra Čermáková.
Nejvíce krmiv pro mazlíčky Češi nakoupí v hypermarketech - 45 procent. Roste ale prodej krmiv a chovatelské potřeby on-line. Internetové prodeje podle ředitele sítě Pet Center Dalimila Čecha rostly loni šestý rok za sebou o desítky procent, přesto tvoří klasický prodej 80 procent tržeb firmy.