S trochou (no možná s větší trochou) nadsázky by přitom stačilo oživit tuzemské smutně naše divělé šatníky a následovat aktuální trend, který pro letošní rok diktuje pestrobarevné oblečení.
Velký podíl na němmá překvapivý filmový hit La La Land. Muzikál ověnčený šesti soškami Oscara (krom toho za nejlepší film, ale tento trapas již všichni znáte) totiž zpropagoval svítivě žlutou. Dokonce natolik, že se o ní teď díky šatům Emmy Stoneové (ta toho Oscara fakt má) ze scény odkazující na Zpívání v dešti píše dokonce jako o „lalalandově žluté“ (česky to zní skutečně podivně).
V jasně žlutých šatech vyrazily dokonce některé celebrity na červený koberec při aktuálně vrcholícím maratonu udělování výročních cen (to je jedno za co). Třeba těhotná Natalie Portmanová na Zlaté glóby. Strhly tak na sebe kýženou pozornost v záplavě černých, rudých či pudrových rób.
A několik aktuálních kolekcí zvučných návrhářských jmen z posledních přehlídek trend zářivých barev podtrhuje. Třeba Armani vsadil hodně na oranžovou – i tu je potřeba v módním světě ještě specifikovat –, a aby to znělo podobně hloupě jako lalalandová, tak tady jde o fantovou (ano, ta limonáda). Šarlatová je protitah značky Maison Margiela a kouzlu žluté v kombinaci s růžovou propadl i Giambattista Valli (i tady by se daly přidat přídomky jako žužuová, ale už toho raději nechme). Aby toho nebylo málo, i do vlasového stylingu pronikl podobný trend. Poté, co odezněla vlna ombré (neboli tónování vlasů od světlejší do tmavější) a jeho varianty colombré (kdy spodní půlka vlasů hrála všemi barvami), přišla v podstatě varianta, kde se míchá blond a oranžová. Samozřejmě i to už anglofonní svět pospojoval v „bloranž“.
A jak je to tedy s tím, že tyto veselé barvičky pomohou naší náladě? Budete se možná divit, ale existuje obor psychologie módy. A skutečně se učí na London Fashion College. A dáma, která tento obor na školu zavedla, Carolyn Mairová, tvrdí, že to, co si oblékneme, skutečně naši náladu ovlivní.
„Ale jen do té míry a takovým způsobem, jaký význam jednotlivým barvám připisujeme,“ uvedla pro deník The Guardian. Když si tedy myslíte, že černá je veselá, budete taky veselejší. Tato módní psychologie funguje jaksi mezilidsky. Pokud totiž většina lidí vnímá žlutou jako veselou, předpokládá, že bude veselý i nositel, a tak se k němu i chová. A v reakci na to se i ten žlutý člověk skutečně veseleji chová. Smutné jen je, že v klasické pánské módě je považovaná za „výstřelkovou“ barvu tmavě zelená. Ta asi dopamin moc nenahradí.