Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Arktida 2030 bez ledu?

Upozornila zároveň, že úbytek ledové pokrývky, která se neustále scvrkává, vyvolává obavy, že se urychluje globální oteplování. Rozloha arktického ledu se zmenšila na tři miliony čtverečních kilometrů, přičemž dosavadní nejnižší údaj byl čtyři miliony čtverečních kilometrů z roku 2005, konstatuje ESA.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pernik

18. 9. 2007 8:57
Dobry byznys

Globální oteplování a prodej stravenek na CO2 je skvělý byznys, na kterém se živí spousty lidí.

Nedávno jsem byl brně v Antroposu. Hned v přízemí maji teplotní křivky, které vědci zjistili z různých vrstev ledu apod za posledních pár milionů let. Tyto křivky jsou sinusoidní, kde ty maxima jsou hezky špičaté, pak se to zlomí a zase padá dolů. Přesné pozorování, které se tady provádí nějakých 300 let je sice hezké, ale historicky nevýznamné v porovnání s tisíci a miliony let. Za pár desítek (stovek) let budeme ještě rádi, že si to tady trošku zateplíme, protože ty křivky vypadaly dost pravidelně a podle nich se blíží zase doba ledová, které právě předchází dosti teplé počasí.

Jinak kdyby v našich končinách nebyly tropické vedra před pár miliony let, tak dneska nemáme ani kousek uhlí, takže všechno zlé je k něčemu dobré.

0 0
možnosti

Občan

18. 9. 2007 9:06
Re: Dobry byznys

přesně tak, celé je to jen dobrý kšeft (pro někoho)

nucené výkupy nesmírně drahé elektřiny z fotovoltaiky, kšefty s bionaftou, biolihem - to je jedna skupina

a živení nesmyslných ústavů, úřadů, bádání celých vědeckých pracovišť do šuplíku ... neuvěřitelné, ale stát přímo jednotlivým institucím i přes gačr rozhazuje miliardy - samozřejmě z kapes zlých kapitalistů ;-(

0 0
možnosti

L

18. 9. 2007 8:08
posleme na to Profesora

Profesor by rekl: "Prece vidim, ze je tam porad ledu dost." Kdyz si chce dat svuj oblibeny drink, tak si stejne necha podat led z lednicky a zadne ledovce nepotrebuje. Musime se na to divat ekonomicky, tak o co jde?

0 0
možnosti

Michal

18. 9. 2007 6:49
Vědce už asi nepotřebujeme

Koukám, že se tu neshodneme, co stojí za současným GO a tak aspoň doufám, že Klaus bude hlavně mluvit o tom, co dělat, když na řadě míst dochází voda a rozšiřují se pouště, šíří se nové nemoci a některé oblasti jsou zaplavovány mořem. A je mi líto, že se neuznává práce odborníků z ČHMÚ a Akademie věd ČR a dává se přednost osamělým badatelům. Vědce zřejmě už nepotřebujeme, vždyť jsme chytřejší...

0 0
možnosti

Občan

18. 9. 2007 8:57
Re: Vědce už asi nepotřebujeme

myslím že jste na to kápl, co kdyby se nedej bože ukázalo, že ČHMÚ nepotřebujeme a řadu pracovišť AV taktéž ne .... :-D

0 0
možnosti

bobek

18. 9. 2007 1:59
ale opravdu ale opravdu

se mýlíte to netají ledy jen voda stoupá ale opravdu jen voda;-P>-

0 0
možnosti

Michal

17. 9. 2007 21:20
My, hrdé lidstvo, si přece můžeme dělat co chceme...

My, hrdé lidstvo, si přece můžeme dělat co chceme - máme na to nárok! Jakkoliv se omezovat a uskromňovat je přece proti lidským právům! Odpady, exhaláty - to nás nezajímá - příroda si přece sama poradí! A globální oteplování? Pan prezident přece říkal, že je přirozené! Tak nás už nechte na pokoji vy ekoteroristi!

0 0
možnosti

student

17. 9. 2007 21:28
Re: My, hrdé lidstvo, si přece můžeme dělat co chceme...

máte úplnou pravdu, vždyť v době, kdy tu místo lidí běhali dinosauři nebylo po nějakém ledu u pólů ani stopy

naopak ve vrcholící době ledové dosahoval ledovec až k hranicím moravy a slezska, a když začal tento ledovec ustupovat (zanechal po sobě například baltské moře a jezera severu evropy vůbec) nikoho ani nenapadlo vinit z toho lidstvo :-D

0 0
možnosti

IT

17. 9. 2007 20:33
Vaclav

Klaus rikal ze je to v allrightu. Nejaky ten mil ctverecnich kilometru ledu nic neznamena... a diky globalnimu oteplovani-na ktere cinnost cloveka samozrejme nema vliv- usetrime za otop. Vsechno je skele a kazdym dnem dari se nam lepe a lepe. Dekujeme ,prezidente ,za dobre zpravy.>-

0 0
možnosti

student

17. 9. 2007 21:31
Re: Vaclav

předpokládám že lidstvo může i za oteplování a tání polárních čepiček marsu ? a předpokládám že neandrtálci svou činností zavinili ústup ledovců z čech ? ;-P troubo, když jseš hloupější než kdejajakej multikulti ekologista, tak sem prosím nepřispívej ;-€

0 0
možnosti

V pohodě

17. 9. 2007 18:38
Nevidím problém!

 Chcete, aby ledovce netály? No tak použijte metodu Bursíka! Zavést daně kvůli tání a tát přestane. Jó, Bursík to je hlava. Přímo na Nobelovu Cenu.

0 0
možnosti

Jan

17. 9. 2007 17:34
V létě kupodivu ledy tají

V létě kupodivu ledy tají

0 0
možnosti

shark

17. 9. 2007 17:01
oteplování? ano, ale jako vstup do glaciálu

Interpertace vývoje klimatu dává za pravdu Klausovi. Následující graf vývoje teplot na Zemi ukazuje, že 1. v historii byla vyšší teplta již ve středověku a 1 000 let se trvale zvyšuje. 2. Rozdíly teplot byly daleko extremnější, než v současnosti. Zvyšování teplot  v době meziledové je vždy předzvěstí glaciálu, jinými slovy neodvratně nás/ další generace/ čeká doba ledová a měření teplot v tropickém pásu tomu nasvědčují.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f5/All_palaeotemps.png" target="_blank" rel="nofollow">http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f5/All_palaeotemps.png

0 0
možnosti

gakusei

17. 9. 2007 17:59
Re: oteplování? ano, ale jako vstup do glaciálu

tak na wikipedii jsi to našel, brouku. ty jsi ale koumák.

0 0
možnosti

Michal

17. 9. 2007 14:05
Dávám přednost vědcům před populistům...

Porovnejte tento článek http://zpravy.idnes.cz/klaus-uvedl-film-o-podvodu-s-globalnim-oteplovanim-f8k-/domaci.asp?c=A070629_084140_domaci_mr" target="_blank">http://zpravy.idnes.cz/klaus-uvedl-film-o-podvodu-s-globalnim-oteplovanim-f8k-/domaci.asp?c=A070629_084140_domaci_mr s tímto článkem (hlavně bod 8.9 a 8.10): http://www.chmi.cz/stanoviskoavcr.pdf" target="_blank" rel="nofollow">http://www.chmi.cz/stanoviskoavcr.pdf

Dávám přednost vědcům před populistům...

0 0
možnosti

JK

17. 9. 2007 17:12
Re: Dávám přednost vědcům před populistům...

tady to máte z jiného zdroje a o jiném " vědci"

http://neviditelnypes.lidovky.cz/p_veda.asp?c=A070213_130647_p_veda_wag" target="_blank">http://neviditelnypes.lidovky.cz/p_veda.asp?c=A070213_130647_p_veda_wag

tady máte omyly Al Gora

http://ff.org/centers/csspp/pdf/20070226_monckton.pdf" target="_blank" rel="nofollow">http://ff.org/centers/csspp/pdf/20070226_monckton.pdf

tomu budete rozumět

0 0
možnosti