Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Většina Čechů si přeje nekuřácké restaurace

Kouření v restauracích. Otázka, která rozděluje společnost. Podle posledního průzkumu si ale většina lidí přeje, aby cigarety z restaurací zmizely - celých 78 procent lidí. Z kuřáků, kterých je v České republice téměř čtvrtina, je pro zákaz 40 procent.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

J. Václavíková

25. 5. 2012 0:46
Pane Kotasi, máte pravdu.

Nevím, proč se kuřáci musí většinou chovat jako ignoranti. Pak zbývá jediné- zakázat.

0 0
možnosti
SL

S. Landa

25. 5. 2012 9:31
Re: Pane Kotasi, máte pravdu.

Ignorant jste hlavně Vy...

0 0
možnosti

P. Škromachová

24. 5. 2012 9:55
hospody

musím jako nekuřák říct, že více, než kouření v hospodách mi vadí kouření ve veřejných prostorech. pokud jdu do hospody, tak prostě počítám s tím, že že se tam kouří a že budu smrdět.. pokud se s tím nejsem schopná smířit, vyberu si nekuřáckou nebo zůstanu doma.. to je jednoduché. pokud se vedle mě ale při čekání na tramvaj/autobus postaví kuřák a zapálí si, moc volbu nemám.. maximálně se odsunu kus stranou, ale co když třeba prší a kouří se přímo v té boudě?

0 0
možnosti

P. Čech

24. 5. 2012 8:43
Žvásty.

Jsem nekuřák, lépe řečeno bývalý kuřák. To, zda se v restauracích kouří či nikoliv, považuji za výsostnou pravomoc majitele podniku. Nekuřáci, pokud se jim kouření nelíbí, nemusí kuřácké restaurace navštěvovat. Nikdo je k tomu nenutí. Nekuřáckých restaurací je dost.Novinářské žvásty o nějakých 78% z průzkumu nic nevyjadřují. Objektivní výsledky ve věci může vyjádřit pouze jeden z průzkumů - referendum. A to se, pokud je mi známo, nekonalo. Tvrzení ze článku je pouhou domněnkou všelijakých podvodných "agentur", které lákají z hloupých lidí (novinářů) peníze. O nic jiného nejde.

0 0
možnosti
JD

J. Dlouhy

23. 5. 2012 23:52
Vetsine Cechu

nikdo nebrani chodit do nekurackych restauraci, kterych je dostatek. Do kurackych restauraci jim nic neni. Chodit tam nemusi. Co je to za zlozvyk stale strkat nos do zalezitosti druhych? At se kazdy stara sam o sebe a ostani necha na pokoji.

0 0
možnosti
PK

P. Kotas

24. 5. 2012 7:31
Re: Vetsine Cechu

Vážený pane, když přijdu s dětma do hospody na oběd a vedle dva pitomci si zapálí cigáro v okamžiku, kdy nám donesou polévku, tak do toho mi teda sakra něco je. Kouřit a otravovat lidi ve svém okolí cigaretovým dýmem a smradem, to je přesně ten Vámi zmiňovaný zlozvyk strkání nosu do záležitostí druhých, krásně jste si naběhl, přemýšlejte aspoň trochu, než něco plácnete.

0 0
možnosti
JD

J. Dlouhy

23. 5. 2012 23:16
Novy hon na carodejnice?

Proc se totalitnim zpusobem uvazuje o plosnem zakazu koureni ve vsech restauracich? Tak jako uz dlouhou dobu existuji nekuracke restaurace, mohou prece soubezne existovat restaurace kuracke? Nikdo nekuraky do nich chodit nenuti. Tvrzeni, ze kuraci omezuji svobodu nekuraku plati i naopak, ze nekuraci omezuji svobodu kuraku. Restaurace je soukromy podnik, rozhodovat by mel jen majitel a ne stale vice orwellovsky stat. Se stejnym uvazovanim by mohl stat zakazat navstevu normalni restauraci treba obeznim a zaridit pro ne restaurace, kde se podava jen chleb a voda. V lepsim pripade. Kampan proti kurakum je forma stredovekeho honu na carodejnice a je jiste ze po likvidaci kuraku prijde na radu jina skupina populace, treba prave ti obezni. Cesta do pekel (k totalite) je dlazdena dobrymi umysly...

0 0
možnosti
PK

P. Kotas

24. 5. 2012 7:23
Re: Novy hon na carodejnice?

To je demagogie. Já sám v hospodě kouřím, bydlím na vesnici, v hospodě tu kouří skoro každý. Ovšem zákazu kouření v restauracích bych se nebránil. Ohledně osobní svobody platí "moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého". A tím, že si zapálím cigáro, výrazně zasahuju do svobody (a zdraví !) všech, co sedí okolo v okruhu několika metrů, všichni kolem musejí čuchat moje nikotinovo-dehtové smrady a nemůžou si v tu chvíli vybrat, jestli je budou dýchat nebo ne. Srovnání s obézníma je pitomost, protože obezita dotyčného zasahuje maximálně tak na vedlejší židli a rozhodně neovlivňuje zdraví okolosedících. Takže ta silná slova o pekle a totalitě si zase schovejte a příště, než něco napíšete, myslete hlavou.

0 0
možnosti
TH

T. Hudeček

23. 5. 2012 22:31
Průzkumy k ničemu

a nebo jsou takové průzkumy značně manipulující (lze si zaplatit již předem výsledek statistky, výběrem metody/vzorku se tskového výsledku dá dosáhnout).

Ať si sami provozovatelé restaurací zvolí, zda bude nekuřácká. Je to jeich právo. A to píšu zpozice nekuřáka. Jediné, co bych přivítal, aby už na dveřích bylo poznat o jaký typ restaurace se jedná.  Nicméně by bylo dobré si uvědomit, že jsouto soukromé podniky a přikazovat jejich majitelům co smějí nebo ne zavání totalitou. Myslím, že jim stačí nekonečně kontrol z hygieny, hasičů, úřadů práce, finančáku, sociálky, cizinecké policie, OSA a podobných buzerúřadů.

0 0
možnosti
MP

M. Pechar

24. 5. 2012 6:44
Re: Průzkumy k ničemu

Plný souhlas.

0 0
možnosti