Diskuze
U maturit propadlo 16 procent středoškoláků. Čtvrtinu potopila matematika
Děkujeme za pochopení.
Pan dirigent Pešek nedávno v ČT konstatoval, že problém dnešní společnosti je minimalizace hodnot. Takže mít maturitu jakékoliv kvality, mít vysokou školu jakékoliv kvality, koupit cokoliv, jakékoliv kvality atd. Minimalizace vede samozřejmě k devalvaci hodnot a kvantifikaci. Mě např. studium fyziky nebo znalost teorie chaosu a matematiky komplexity umožňuje lépe chápat i společenské jevy. Číst Fritjofa Capru je napínavější než detektivka a hlavně se zabývám jinými problémy.
Maturita je reliktem minulosti.Byla kdysi výsadou gymnazií.I ta byla dvojího druhu.Klasické a reálné.Stačilo by to i dnes.Potom mladí neumí ani řemeslo,ani středoškolské učivo.
dobrým východiskem by mohla být nabídka zkrácené lhůty k výučnímu listu---- ROZHODNĚ NE dvojí možnost opakování maturity, kde se předpokládá ovlivňování, korupce, přihmouření oka, na přípravu měli ignoranti dlouhý čas!!
To je možné, ale svůj díl (a po mém soudu větší díl) na tom má i honba za papírem, kdy maturitu musí mít pomalu i pomocná síla v kuchyni, hrobník, kominík či posunovač u dráhy. Jestliže pak takoví mají mít maturitu rovnocenou s gymnasisty, není divu, že je úroveň tristní.