31. srpna 2015 6:00 Lidovky.cz > Relax > Zajímavosti

‚Domácí‘ limonády v restauracích frčí.
Může jít ale o předražené náhražky

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Čerstvá citronáda s mátou - ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Čerstvá citronáda s mátou - ilustrační foto | foto: Shutterstock
PRAHA V létě, kdy teploty dosahují až tropických hodnot, zájem o klasické pivo klesá a nahrazují ho ochucené varianty či limonády. Právě ty domácí nabízí v současnosti čím dál více restauračních zařízení. Ovšem za tímto lákavým názvem se může skrývat předražený podfuk, jehož složení je horší než u slazených balených nápojů známých značek.

Už přízvisko „domácí“ může v zákazníkovi vzbuzovat pocit, že si kupuje něco kvalitního. Místo podomácku vyrobené limonády však může často dostat naředěnou, kupovanou sodovku nebo vodu z kohoutku ochucenou chemickými šťávami. Pro efekt restaurace přihodí kousek ovoce, aby bylo zmatení dokonalé.

Podniky pak na takovém produktu získají i tisíce procent nad skutečné náklady. Voda z kohoutku navíc nesmí být považována za potravinu, protože jinak by restaurace musely podat lidem její přesné složení.

Podle průzkumu agentury Datank, který má server Lidovky.cz k dispozici, lidé často uváděli, že pod spojením „domácí limonáda“ si představují produkt, který podnik sám vyrobí, bude bez chemie a doplní ho čerstvé ovoce. Většina lidí (87 %) pak považuje název „domácí“ za klamavý, pokud je produkt vyroben z koncentrátu.

Pokud si domácí limonádu respondenti objednají v restauraci, až 70 % z nich se zajímá o její složení. Jedna pětina dotázaných uvedla, že s tím měli někdy ze strany obsluhy problém.

Okurková, zázvorová, rybízová. I takové příchutě mohou mít domácí limonády.

Okurková, zázvorová, rybízová. I takové příchutě mohou mít domácí limonády.

V dalších odpovědích vyšlo najevo, že 45 % lidí nemá jasný názor na limonády a vybírá je podle chuti. 37 % lidí vyhledává domácí limonády právě z toho důvodu, že jsou podle nich zdravé, čerstvé a bez chemických přísad. 18 % zákazníků upřednostňuje značkové limonády.

Podle dalších výsledků ženy tento druh nápoje upřednostňují, zatímco muži raději sáhnout po značkové limonádě. Nejvíce oblíbená je domácí limonáda u věkové skupiny 35 až 44 let, kde si tento výrobek vybírá o 30 % lidí více než limonádu značkovou.

Průzkum, v kolika restauračních zařízeních je „domácí limonáda“ skutečně domácí, zatím neexistuje.

pak, Lidovky.cz
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz