2. září 2015 6:00 Lidovky.cz > Relax > Zajímavosti

Hvězda s předkusem. Znám jeho limity a ty dodržuji, říká majitelka psa z Fofoly

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 10Diskuse
Courtney Dasherová a její pes Tuna, který se v Česku proslavil jako pes  Štefan... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Courtney Dasherová a její pes Tuna, který se v Česku proslavil jako pes Štefan... | foto: Youtube.comReprofoto
PRAHA Jmenuje se Tuna, je to kříženec jezevčíka a čivavy a má výrazný předkus. Je hvězdou internetu. V Česku se proslavil jako šišlající Štefan z reklamy na Kofolu. „Spoustu nabídek odmítám, reklama na Kofolu byla prvním velkým projektem,“ popisuje v rozhovoru pro server Lidovky.cz majitelka Courtney Dasherová.
O životě Tuny vyšla nedávno dokonce i kniha, její autorkou je sama majitelka Dasherová.

„Tunu jsem poprvé viděla v prosinci roku 2010 na farmářském trhu v Los Angeles, kde ho nabízeli k adopci. Byl malé štěňátko staré pouze čtyři měsíce a vypadal hodně zranitelně,“ popisuje Courtney Dasherová okamžik, kdy se před pěti lety rozhodla, že si Tunu odveze domů. Jeho původní majitel ho zanechal na okraji silnice. „Chtěla jsem se o něj s láskou postarat. Právě to z něj podle mě učinilo milované a sebevědomé štěně,“ dodává.

Internetová hvězda s předkusem

Zhruba před čtyřmi lety se na internetu začaly objevovat první Tunovy fotografie a jeho popularita začala stoupat. Opravdový zájem ale začal zhruba před dvěma roky, až se psík s divnou tlamou vypracoval na současných 1,5 milionu fanoušků na Instagramu. Zájem byl tak velký, že Dasherová opustila zaměstnání návrhářky a Tunovi se od srpna loňského roku věnuje na plný úvazek.

„Zpočátku jsem práci opustila kvůli tomu, že jsem nezvládala starat se o Instagram a zároveň stíhat zaměstnání. Nevydělávala jsem moc peněz, ani teď je nevydělávám, ale vše jsem vsadila na víru v to, že nechám kariéru a budu se věnovat Tunovi, který lidem přináší radost,“ vysvětluje Dasherová své rozhodnutí.

Od té doby ji Tuna zaměstnává každý den. Na Instagramu, Facebooku i Twitteru denně přibývají nové fotografie toho, co psík s předkusem zrovna dělá. Tisíce takzvaných lajků se objevují u fotek Tuny na pláži, z jeho narozeninových oslav a v poslední době samozřejmě Tuny, jak si „čte“ knihu, kterou o něm jeho panička napsala.

A každý den v e-mailové schránce Dasherové také přistávají nové a nové nabídky na spolupráci. „Jsem zaplavená e-maily a různými žádostmi od fanoušků i firem. S publikem se snažím komunikovat jak nejlépe můžu, a to přes sociální sítě i na vystoupeních. A ačkoli dostávám nabídky často, většinu jich zamítnu,“ říká.

Některé firmy prý totiž nezapadají do konceptu image, kterou Tunovi pěstuje: tedy rodinného a přátelského psíka. „Nechci ohrozit značku, kterou jsem vybudovala.“ Kolik si už Tuna za svou hvězdnou kariéru vydělal, popřípadě kolik si jeho majitelka za propůjčení psa účtuje, prozradit nechtěla.

Populární pes Tuna, charakteristický svým předkusem, zaplavil v květnu i české obýváky či silniční billboardy.

Právě zachování Tunovy image prý bylo jedním z kritérií, když se majitelka rozhodovala, zdali přistoupí na nabídku společnosti Kofola. „Nejprve jsem váhala, protože jsem nikdy nic takové velikosti a rozsahu nedělala. Když jsem si ale něco o značce zjistila, řekla jsem si, že to bude dobře zapadat - bylo to osobité a celkově to mělo vyznění, stejně jako Tuna,“ popisuje majitelka.

Na reklamě se jí prý nejvíc líbil koncept: zlomyslný pes, kterého nachytají při nějaké lumpárně, ale on se z toho vždy nějakou šaškárnou dostane. „Navíc jsem ke každé reklamě měla právo na schválení, takže jsem se mohla zapojit i do kreativního procesu, abych se ujistila, že všechno bude sedět do Tunovy přátelské image,“ popisuje Dasherová.

Kromě vydání knihy je prý Kofola vůbec prvním velkým reklamním projektem, kde se Tuna objevil. V Česku tak zaplavil nejen televizní obrazovky v podobě krátkých reklamních spotů, ale objevil se i na plakátech a billboardech kolem silnic. Předtím krátce účinkoval například v reklamě na Volkswagen, kterou společnost šířila online.

O životě Tuny vyšla nedávno dokonce i kniha. Její autorkou je sama Dasherová, která mimo to na stránkách s názvem Tuna melts my heart nabízí celou řadu produktů – trička, hrnečky či kryty na mobil. „Jsem opravdu hodně zaneprázdněná. Ale stojí to za to, protože Tuna lidi baví. Jsem ráda, když vidím, jaký dojem na ostatní udělal,“ myslí si.

Kromě snahy udržet Tunovu image jako rodinného psíka jsou to také fanoušci na sociálních sítích, kteří Dasherové pomáhají při rozhodování, jakou nabídku vzít a jakou nikoli. „Přemýšlím o tom, jak budou na produkt, který budeme propagovat, reagovat. Také hledám nějaký charitativní prvek, například jestli daná společnost pomáhá organizacím na ochranu zvířat. A pokud toto chybí, musí to být něco, čemu věřím a co bude Tunu dobře reprezentovat. A to platí i naopak,“ vysvětluje.

V rámci pracovního programu Tuna naposledy absolvoval například turné k vydání knihy, které bylo spojeno i s autogramiádou. Fanoušci, kteří na setkání s Tunou čekali třeba i několik hodin, se s ním mohli vyfotit, ale do náručí ho vzít nemohli. Kdyby si ho prý chtěli všichni pochovat, bylo by to pro Tunu náročné.

Populární pes Tuna, charakteristický svým předkusem, zaplavil v květnu i české obýváky či silniční billboardy.
Majitelka Courtney Dasherová opustila práci návrhářky a dnes se na plný úvazek věnuje aktivitám kolem psa Tuny.

Podle Dasherové se Tuna má velmi dobře. „Většina toho, co dělá, vzniká u mě v posteli nebo na dvorku. Je o něj dobře postaráno. Znám jeho limity a ty striktně dodržuji. Zřídkakdy děláme náročné projekty, každopádně Tuna má vždy hodně přestávek a odpočinků a celou dobu má přísun lahůdek,“ líčí Dasherová.

hmHana Mazancová
  • 10Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na Lidovky.cz