13. prosince 2014 6:20 Lidovky.cz > Relax > Zdraví

Jak si o Vánocích nezničit
zažívání? Nepoužívejte majonézu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 4Diskuse
Štědrovečerní večeře (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Štědrovečerní večeře (ilustrační foto) | foto: Shutterstock
Cukroví, chlebíčky, smažená jídla a větší konzumace alkoholu. Vánoce patří k době kdy se většina z nás v jídle neomezuje, což ohrožuje nejen štíhlou linii, ale také zažívání. Co dělat, abyste si sváteční čas užili se zdravým žaludkem? Tady je pár pravidel.

Než sezona přejídání nastane, je dobré na období ochutnávání cukroví, bramborových salátů nebo pití vánočních punčů připravit i náš žaludek. Vhodný je například vitamín B. Důležitý je také pravidelný pohyb, ideální je chůze nebo plavání. Kromě zlepšení fyzické kondice a ubrání pár kil pohybem dopomůžete předejít nehezkým žaludečním příhodám.

PSALI JSME:

„Proti zbytečnému přejídání a ke zlepšení trávení nám pomůže vláknina, která by měla být na našem jídelníčku během vánočního hodování povinným doplňkem stravy. Trápí vás nepříjemný pocit plného a nafouklého břicha? Zkuste nahradit klasickou mouku za celozrnnou. Uvidíte, že i cukroví z celozrnné mouky je lahodné a celá rodina si na něm pochutná,“ říká doktor Pavel Šácha z Prozdravi.cz.

Co s majonézou?

Je vám po smaženém nebo majonéze těžko? Vyměňte ji v salátech za krémový bílý jogurt. Žaludek bude za změnu vděčný. A co letos zkusit smaženého kapra v trojobalu ugrilovat? Bude to zajímavá obměna jídelníčku. Pokud si ale bez smaženého kapra štědrý den nedovedete představit, používejte kvalitní čerstvý olej a kousky kapra pak důkladně „odmastěte“ ubrouskem.

Pokud se vám přeci jenom po hodování neudělá od žaludku dobře, je vhodné mít při sobě živočišné uhlí. Vhodný je také mátový čaj, ananas, jablko nebo sklenice koly. Pokud vás z nadměrné konzumace jídla pálí žáha, tak pomůže sklenice mléka. Co se týká alkoholu, zkuste si místo vína dát lehký vinný střik, ten ulehčí vašemu žaludku.

„Sestavení jídelníčku hraje samozřejmě podstatnou roli. Má obsahovat pokrmy bez cholesterolu, zeleninu, ovoce, méně tuků, jídla připravovaná bez smažení, přepalování, omezené koření, omezené množství cukru, naopak více vlákniny. Jsou dobré zakysané výrobky, libové maso z mladších zvířat, ryby, drůbež, nenadýmavá jídla, kmín. Z bylin uvedu mátu, ostropestřec mariánský, zlatobýl,“ říká dodává Šácha.

Lidovky.cz
  • 4Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz