Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Julii Roberts retušovali, reklamu musí stáhnout

Zdraví

  15:00
Časopisy ve Velké Británii musí ze svých stránek odstranit reklamy na kosmetiku s americkou herečkou Julií Robertsovou a modelkou Christy Turlingtonovou. Důvod? Kosmetická firma L´Oréal si nechala fotografie digitálně upravit. Zákaz vydal britský úřad pro dohled nad reklamním trhem.

Herečka Julia Robertsová na reklamě Lancome (vlevo) a na neretušované fotografii foto: Daily Mail

Liberální demokrat Swinson řekl, že reklamy v časopisu na kosmetické výrobky Maybelline a Lancome, které má v sortimentu L´Oréal, jsou zavádějící, protože fotografie byly digitálně upravené.

Úřad pro dohled nad reklamním trhem (ASA) přijal stížnost a zakázal reklamy na korektor Maybelline a make-up Teint Miracle od Lancome. Uznal, že není dost důkazů, které by potvrdily, že retušované fotografie Turlingtonové a Robertsové věrně odrážejí to, co tyto produkty mohou dokázat.

Christy Turlingtonová v reklamě na Maybelline (vlevo) a na neretušované fotografii

"Vyhlazování kůže a digitální manipulace s fotkami se staly normou, ale Christy Turlingtonová a Julia Robertsová jsou přirozeně krásné ženy a není třeba retušovat jejich fotografie, aby to vypadalo skvěle," řekl Swinson.

Firma Lancome obhajovala fotografii Robertsové jako "exkluzivní obrázek" toho, co produkt může dokázat. Zdůraznila, že její zářící pleť v reklamě vypadá nádherně díky přirozené kráse herečky a světlu, které použil fotograf Marko Testino. Uvedla také, že změny provedené digitální technikou nejsou "přímo relevantní" tomu, co by produkt měl dokázat.

Penélope Cruzová měla umělé řasy
Firma L´Oréal čelila podobným stížnostem už v minulosti a musela k reklamám na teleskopickou řasenku, kterou propagovala Penélope Cruzová, přidat poznámku, že herečka má falešné řasy. ASA totiž rozhodla, že reklamy přehánějí účinek řasenky na délku řas.

ASA loni dostala stížnosti, že britská zpěvačka Cheryl Coleová má na reklamě propagující šampon Elvive uměle prodloužené vlasy. Kampaň ale nebyla podle rozhodnutí ASA pro spotřebitele zavádějící, protože si mají uvědomit, že Coleová byla profesionálně upravená.

Lancome a Maybelline vydaly prohlášení, v němž vyjadřují zklamání nad zákazem reklam. Obě společnosti uvádějí, že vědecké testy prokázaly účinek jejich výrobků, a citovaly z průzkumu názoru spotřebitelů, z něhož vyplynulo, že většina žen se prý dočkala žádaného výsledku.

Autoři: ,

Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?

Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...