Zinscenovaný rozchod Kena a Barbie z dílny společnosti Mattel je kampaní celosvětové organizace Greenpeace. Tímto netradičním způsobem usiluje o to, aby hračkářské firmy přestaly podporovat odlesňování v Indonésii.
"Barbie, je konec! Nechodím s holkou, která podporuje kácení pralesů," prohlašuje v propagačním videu Ken poté, co se dozví, že řada ohrožených druhů zvířat přichází kácením pralesů o svůj domov.
Výzva ze strany Greenpeace ale nesměřuje jen k výrobci panenek Barbie firmě Mattel. Podle ochránců přírody se na ničení lesů podílí i společnosti Disney, LEGO nebo Hasbro. Všechny podle výsledků forenzních testů používají obaly vyrobené firmou Asia Pul and Paper (APP), která už byla v minulosti z významného podílu na kácení pralesů usvědčena.
Pralesy bleskově mizíIndonéský deštný prales je jedním z nejrychleji devastovaných na světě. Podle Greenpeace tamější vláda odhaduje, že je každým rokem vykáceno přes milion hektarů pralesa. Pro srovnání, rozloha České republiky je necelých osm milionů hektarů. |
Podle Mattelu je ale akce ochránců přírody ránou pod pás. "V posledních měsících s Greenpeace o možnostech balení našich výrobků diskutujeme," napsala společnost v prohlášení zveřejněném na svých webových stránkách.
BARBIE NIČÍ PRALESY... ALE MYSLÍ EKOLOGICKY: |
"Jsme překvapení a zklamaní, že zvolili tento pobuřující postup, když s nimi o věci otevřeně komunikujeme," uvedl Mattel s tím, že získávání papíru a balení výrobků chce nadále zdokonalovat.