Organizátoři, kteří čekají, že za tři dny přijde do výstavních prostor Carroussel du Louvre kolem 25.000 návštěvníků, se údajně řídí rčením "Je potřeba podívat se na život ze dna své rakve".
"Žijeme v době, kdy chce člověk pořád zůstávat mladý a perspektiva smrti se kamufluje. Proč se na ni nepřipravit? Koncepce je mluvit o smrti s cílem lépe žít," řekla spoluzakladatelka salonu Jessie Westenholzová.
Akce se účastní kolem 200 vystavovatelů. Velký prostor je samozřejmě věnován náhrobním kamenům, mezi nimiž jsou i novinky, jako třeba jeden se solárním zařízením, které osvětluje skleněnou destičku s uměleckou fotografií zesnulého. V dalších stáncích je možné dovědět se něco například o pojištění, psychologické péči, mírnění bolestí umírajících, dárcovství orgánů, pomoci při ovdovění a podobně.
"Je to neuvěřitelné, jak berou lidi svoji smrt neodpovědně. Přitom je to poslední oslava, kterou člověk bude mít se svými blízkými, tak je potřeba ji připravit, aby se vydařila. A mluvením o smrti se neumírá," řekla Westenholzová.
Na přípravě akce se podílely skupiny sociologů, psychologů, lékařů a dalších odborníků s cílem zajistit její serióznost.