Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Lidé nechápou obraz na Národním divadle

Magazín

  15:03
PRAHA - Rozruch a překvapené reakce kolemjdoucích vzbuzuje elektronický obraz tanečnice, který je umístěn v jednom z oken Národního divadla. Dílo Brita Juliana Opie je jedním z artefaktů, které mají v rámci českého předsednictví v EU představit současné umění.

Julian Opie foto: Lidovky.cz

Tančící obraz, který je na budově Národního divadla instalován již několik týdnů, vzbuzuje rozličné reakce kolemjdoucích. "Co to je? Recese? V první chvíli mi to přišlo jako něčí provokace. Jako nějaká reklama na vykřičený dům," svěřila se LN čtyřicetiletá Kamila Kratochvílová.

"Já myslím, že je to dobré. Tím, jak se pohybuje, vzbuzuje pozornost. A o to přece taky i uměleckého díla jde, ne?," kontroval její přítel.

Tančící Anna je vizuální dílo Brita Juliana Opie. "Jde o umělecké dílo s názvem Dancing Ann vystavené na divadle v rámci projektu Transparency. V rámci celé Prahy je vystaveno několik uměleckých objektů ze zahraničí," uvedl produkční Národního divadla Štěpán Kubišta.

"Byli jsme požádáni o souhlas s umístěním díla na budově Národního divadla. Odsouhlasili to příslušné památkové úřady. Jelikož jde o akci k předsednictví EU a podílí se na ní hlavní město, neměli jsme námitky," dodal Kubišta.

Julian Opie patří k předním soudobým umělcům mezinárodního renomé. Narodil se v roce 1958, žije a pracuje v Londýně. Opie studoval na Goldsmith College of Art a brzy vystavoval v Lisson Gallery a ICA v Londýně, Kunstverein v Kolíně nad Rýnem a Fondation Cartier pour l’art contemporain.

V rámci stejného projektu v současné době vystavuje naproti Rudolfinu svou plastiku španělský autor Jaume Plensa. Po městě jsou i další autoři, jejichž díla budou k vidění až do konce června.

Více si o projektu w.art projects přečtěte zde

Autor:

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...