Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Mazlíčkem Karla Lagerfelda na plný úvazek. Choupette vydělá 3 miliony ročně

Magazín

  6:33
Praha - Domácím mazlíčkem známého návrháře Karla Lagerfelda je kočka plemene birma, jež se vyznačuje dlouhou bílou srstí a blankytně modrýma očima. Slavná Choupette však není obyčejnou domácí kočkou, ale úspěšnou podnikatelkou, vlivnou influencerkou na sociálních sítích a žádanou hvězdou reklam. Čtyřnohá kráska vlastní nejen speciální řadu make-upu pro své fanynky, ale i osobní služebnictvo.

Podle návrháře si jeho kočka za rok 2014 vydělala přes tři miliony eur. foto: Karl Lagerfeld Twitter

Na Instagramu sleduje foto deníček slavné Choupette přes 91 tisíc fanoušků. Na Twitteru popřála svým 51 tisícům sledovatelům vše nejlepší do nového roku a na síti Facebook ji fandí přes 42 tisíc uživatelů. Proto není překvapením, že za její slávou stojí práce na plný úvazek.

„Stala se z ní světová hvězda, jež si dokáže vydělat vlastní jmění,“ řekl Lagerfeld již před dvěma lety. Podle návrháře si jeho kočka za rok 2014 vydělala přes tři miliony eur, tedy více než 81 milionů korun. Jejími stěžejními projekty byla speciální kolekce líčidel Shupette pro japonský kosmetický trh a reklama pro německý automobil Opel Corsa. Z pořízených fotografií byla později vytvořena i výstava s názvem Corsa Karl a Choupette.

Podle návrháře si jeho kočka za rok 2014 vydělala přes tři miliony eur.
Podle návrháře si jeho kočka za rok 2014 vydělala přes tři miliony eur.

„Nikdy jsem si nemyslel, že bych se mohl zamilovat do zvířete,“ řekl její majitel a kreativní ředitel módního domu Chanel pro CNBC. Ke svému modrookému mazlíčkovi přišel před pěti lety náhodou. Jeho přítel, francouzský model Baptiste Giabiconi ji nechal u Lagerfelda během své pracovní cesty. Po návratu ji však návrhář odmítl předat, neboť k sobě se zvířetem nebývale přilnuli.

Světová videa roku: nejhorší píseň, koťátka a mluvící pes

O kočičí celebritu nyní pečuje služebnictvo nejen v domácím prostředí, ale profesionální péči vyžaduje její majitel i v době, kdy se od ní musí z pracovních důvodů odloučit. „I když jsem pryč, nikdy není sama. Vyžaduje společnost dokonce i když spí,“ říká o rozmarech své kočky Lagerfeld.

Návrhář, jež v posledních několika letech vystupuje na veřejnosti jen v černobílé uniformě, věří, že život s kočkou z něj udělal lepšího člověka. „Rozumím starým Egypťanům žijícím 4000 let před Kristem, pro něž byly kočky magickými zvířaty,“ svěřil se v rozhovoru pro CNBC. „Je to zvláštní. Dokáže mi dodat tolik energie. Když ji mám u sebe, cítím se jako právě nabitý telefon.“

Autor:

Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!
Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!

40 uživatelů eMimina se pustilo do testování jemného šamponu KIND od značky Mádara, který je vhodný pro miminka už od prvních dnů. Jak si šampon...