Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek

NASA našla v souhvězdí Labutě exoplanetu s oblaky vodních par

NEW YORK - Američtí vědci získali nové významné údaje o exoplanetě v souhvězdí Labutě, které svědčí o možné existenci života na jejím povrchu. Oznámil to ve středu americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA).
Vesmír (ilustrační foto)

Vesmír (ilustrační foto) foto: Shutterstock

Informace o exoplanetě označené kódem HAT-P-11b se podařilo získat s pomocí orbitálních observatoří Kepler, Hubble a Spitzer. Termínem exoplanety jsou označována vesmírná tělesa, která leží mimo sluneční soustavu a obíhají kolem vlastní hvězdy. Nový objev astronomů NASA vyvolává naději na existenci života zejména díky oblakům vodních par, které se kolem planety vyskytují.

ČTĚTE TAKÉ:

Exoplaneta byla objevena v roce 2009; její velikost je pětinásobná ve srovnání se Zemí, od které je vzdálená asi 120 světelných let. Její věk odhadují vědci na 6,5 miliardy let. Další výzkum exoplanety podle NASA usnadní skutečnost, že její atmosféra je průzračná.

Vesmírný teleskop Kepler, s nímž NASA hlavně pracuje, od svého vypuštění v roce 2009 zaznamenal více než 3500 možných exoplanet. Američtí astronomové letos za hranicemi naší sluneční soustavy díky tomuto teleskopu potvrdili existenci 715 nových planet.