4. září 2011 11:00 Lidovky.cz > Relax > Móda

Naše vlastní zmenšeniny. Co nosí děti?

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Oblečení pro holčičky? Takhle je vidí módní dům Lanvin.  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Oblečení pro holčičky? Takhle je vidí módní dům Lanvin. | foto: archiv
Aktuální dětské kolekce luxusních módních domů jsou často jen miniaturou kolekcí dospělých. Kdo si od koho vypůjčil sny?

Do světa dětské módy letos na podzim vstupuje hned několik luxusních značek, které razí teorii, že dětské oblečení nemá být hlavně praktické. Stejně tak opouštějí zažitou představu, že šaty pro nejmenší jsou pokud možno hodně barevné.

Podle jejich módních zásad se mohou právě i ti nejmenší z nás obléknout do vlněných kabátů klasického střihu, kašmírových svetrů, jezdeckých bot. Samozřejmě také do honosných večerních šatů s kabelkou se známým logem v podpaží. To pro případ, že by měli jednou za čas posunutou večerku.

Čtěte také


Katalogy známých značek připomínají šlechtické portréty dávno minulých staletí: děti navlečené do šatů střižených podle vzorů ze světa dospělých. Na fotkách ani nevadí, že se v tomto oblečení dětem pohybuje mnohem hůř než v jednoduchých bavlněných trikách a kalhotách. Je jasné, kterému oblečení by v reálu daly přednost samy děti.

Oblečení pro holčičky? Takhle je vidí módní dům Lanvin.

Na pováženou také je, že současní malí modelové a modelky mívají často takzvaný "sexy look". Nad touto strategií by se ale měly firmy s dětským oblečením zamyslet dvakrát, protože právě sexuální podtext může mnohé rodiče, kteří čtou noviny, od koupě takového modýlku jednoznaně odradit. Jedno je ale jisté: dětská móda je v současnosti zatraceně dobrý byznys.

Zapomeňte na Krtečka, je málo sexy

Fendi, Gucci, Dior, Versace, Lanvin nebo třeba Kenzo – to jsou jen některé značky, které se pustily do luxusní módy pro bytosti, které si dokonalé střihy a propracované detaily budou užívat nejdéle rok, pak z oblečení vyrostou. Téměř všechny aktuální dětské kolekce spojuje jedno: v drtivé většině jde o zmenšeniny modelů pro dospělé.

Takže žádná infantilní roztomilost, ale sexy vizáž a luxus na první pohled – a jak šaty správně nosit, předvedou modelky ve svůdných pózách (věk cca mezi školkou a prvním stupněm základní školy). Trend potvrzují i dětem věnované speciální přílohy módních časopisů jako Vogue nebo Harper’s Bazaar (ten dokonce i v české mutaci).

Podívejte se

Pestrobarevné mišmaše a snadno udržovatelné materiály, které snesou hraní na písku nebo běh přes kaluže, nahrazují prvky ze světa dospělých. Versace ve své kolekci Young Versace pracuje s motivem hlavy medúzy, která má k roztomilým zvířátkům a hrdinům kreslených filmů pořádně daleko. Tato značka nabízela dětské oblečení už dříve, pak se ale kvůli finanční krizi z tohoto trhu stáhla. Letos se ovšem vrací.

Značka Kenzo ke svému 40. výročí představila speciální dětskou kolekci, která nabízí – jak jinak – zmenšeniny nejúspěšnějších modelů pro dospělé. Také podzimní a zimní kolekce Gucci pro děti se nese ve stejném duchu jako ta pro "velké". Malí konzervativci oblečení v duchu anglického venkova přesto na firemních fotkách působí poněkud... nedětsky.

"Dnešní luxusní značky už se nechlubí jen doplňky, vůněmi, bytovými doplňky, ale také tím, že dokážou obléct i děti svých klientů," uvádí americký módní portál Fashionista.com. Portál soudí, že letošní nejkrásnější dětskou kolekcí je Lanvin Petite z módního domu Lanvin. Ta se vrací k tradici značky a své zakladatelce Jeanne Lanvin, která na přelomu 19. a 20. století začínala tím, že šila šatičky pro svou dceru Marguerite a pro dcery svých přítelkyň. Aktuální kolekce pro dívky od čtyř do deseti let používá jako hlavní materiál poloprůhledný tyl...

Dospělé sny o dětství

Typický zákazník, který vynakládá často přemrštěné sumy za luxusní dětské oblečení, schvaluje tvrzení portálu Fashionista.com. Sám se u těchto značek obléká a považuje za společensky nemožné, aby jeho dítě mělo na sobě šaty horší, tedy levnější, než jaké sám nosí. Důvodem k nákupu ale může být i výjimečná příležitost – to se týká zejména "společenských" modelů. Za těchto okolností na luxusní adresy zavítají i méně majetní rodiče. Ne všechny vyšňořené princezničky, které potkáte na ulici, ale musí nutně vězet v šatech za majlant. Se současným trendem, zejména s jeho "večerní" produkcí, se příhodně potkává touha některých matek splnit si skrze šatník svých malých dcer své vlastní (nerealizovatelné) módní sny. To, co by na nich samotných vypadalo příliš kýčovitě nebo infantilně, je u dětí naopak povolené.

Stejně jako dětská móda kopíruje tu dospělou – což můžeme pozorovat také u konfekčních značek typu Zara, H&M, Marks & Spencer, Lindex nebo Pepe Jeans (ti letos představí ikonické motivy Andyho Warhola i v kolekci pro děti) – inspirace může přicházet i v opačném směru. Snad proto, aby nepřestali být tak trochu dětmi, nebo ve vzpomínkách na vlastní dětství sahají dospělí naopak po tričkách s potisky kreslených hrdinů.

  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.