Nokia považuje navigaci v příštích letech za víceméně nezbytnou součást každého mobilního telefonu. Představila také svůj vlastní mapový software Nokia Maps 2.0, který se mnohem lépe přizpůsobuje chodcům, obsahuje satelitní obrázky, průvodce jednotlivými městy a lépe se ovládá než minulá verze.
Světová dvojka Samsung využila svého partnerství se společností Navigon a její mapy i příslušný software obsahují její nové telefony vybavené GPS čipem.
Vím, kde jsi
S navigací souvisí další velké téma kongresu, takzvané „služby založené na místě“ (location-based services). Analytická společnost Gartner jim předpovídá v roce 2008 ohromující růst. Předplatitelů těchto služeb má být z loňských šestnácti milionů celých třiačtyřicet.
Výrobci tyto služby předváděli na fotografiích pořízených přímo mobilem. K nim je možné přiřadit GPS koordináty a poté je poslat na internet, kde se k nim automaticky přiřadí poloha na mapě. Lidé tak mohou na příklad přímo sledovat, kde jejich přátelé momentálně jsou a co tam vidí zajímavého. Nabízené služby tím ale nekončí - je možné třeba sledovat, kde se nacházejí děti či si nechat vypsat všechny zajímavé restaurace v blízkosti uživatele. Tyto služby jsou tak atraktivní i pro inzerenty.
Femto buňky
Velkou pozornost si získaly i tzv. femto buňky, které se vystavovatelé nerozpakovali označit za přelomovou technologii budoucnosti. Jde o malé přijímače mobilního signálu, jež se v domácnostech či kancelářích napojují na internetovou linku. Pro operátory představují levný způsob, jak pokrýt především vnitřní prostory budov, pro spotřebitele pak možnost volat levněji doma či v práci.
Jejich masovému rozšíření ale brání zatím především vysoká cena, kdy jedna buňka stojí kolem šesti tisíc korun. Ve světě je nabízí tak jenom jeden operátor, americký Sprint.
Světová dvojka Samsung využila svého partnerství se společností Navigon a její mapy i příslušný software obsahují její nové telefony vybavené GPS čipem.
Vím, kde jsi
S navigací souvisí další velké téma kongresu, takzvané „služby založené na místě“ (location-based services). Analytická společnost Gartner jim předpovídá v roce 2008 ohromující růst. Předplatitelů těchto služeb má být z loňských šestnácti milionů celých třiačtyřicet.
Výrobci tyto služby předváděli na fotografiích pořízených přímo mobilem. K nim je možné přiřadit GPS koordináty a poté je poslat na internet, kde se k nim automaticky přiřadí poloha na mapě. Lidé tak mohou na příklad přímo sledovat, kde jejich přátelé momentálně jsou a co tam vidí zajímavého. Nabízené služby tím ale nekončí - je možné třeba sledovat, kde se nacházejí děti či si nechat vypsat všechny zajímavé restaurace v blízkosti uživatele. Tyto služby jsou tak atraktivní i pro inzerenty.
Femto buňky
Velkou pozornost si získaly i tzv. femto buňky, které se vystavovatelé nerozpakovali označit za přelomovou technologii budoucnosti. Jde o malé přijímače mobilního signálu, jež se v domácnostech či kancelářích napojují na internetovou linku. Pro operátory představují levný způsob, jak pokrýt především vnitřní prostory budov, pro spotřebitele pak možnost volat levněji doma či v práci.
Jejich masovému rozšíření ale brání zatím především vysoká cena, kdy jedna buňka stojí kolem šesti tisíc korun. Ve světě je nabízí tak jenom jeden operátor, americký Sprint.