Jeho letošní pokračování však ve srovnání s dřívějšími ročníky působilo skromněji. To bylo znát především ve chvíli, kdy se v rámci hlavního programu nad hradeckou letištní plochou několikrát prolétával i vrtulový "hnojař" čmelák.
O to víc pak na sebe v programu upozornily stroje české armády. Stroje Jas-39 Gripen, vzlétající z pardubického azylu, nejdříve doprovodily boeing charterové společnosti Holidays ČSA. A při několika přeletech vyšperkovaných ostrými zatáčkami a pozičními manévry jakoby stojící dav pod nimi utvrzovaly, že do výzbroje našeho vojska neodmyslitelně patří.
Divácky atraktivnější však bylo představení slovenské armády a jejího Migu-29. Ty v Česku nebývají často vidět. Pořadatelé sice ještě v pátek mluvili, že dva slovenské stroje mají předvést simulaci leteckého souboje, do vzduchu se však dostala jen jedna stíhačka.
Ale i to stačilo. Forsáž, při níž se mig odpichuje ze vzletové dráhy, zvedá všechny chlupy na těle. Pilot okamžitě po startu stoupá kolmo do výšky jako raketa. Po několika otočkách a jednom průletu nad runwayí, kdy letoun dělí od asfaltu desítky centimetrů, přistává za pomocí brzdového padáku.
Chvíli před stíhačkou sovětské výroby se předvádí i vrtulník W-3A Sokol. Ty česká armáda získala v devadesátých letech od Poláků výměnou za své stíhačky Mig-29. Diváci tak na vlastní oči posoudili, jak moc byl obchod výhodný.
Pozici třešničky na dortu získal francouzský akrobatický Breitling Team. Do Hradce přiletěli na sedmi Albatrosech československé výroby, v show má však místo jen šest z nich. Z dráhy vzlétají všechny stroje společně. Jejich exhibice graduje ve chvíli, kdy několik letounů letí proti sobě a v poslední chvíli se vyhýbají. Na rozlučku pak do vzduchu všichni najednou pouštějí světelné rakety a jeden po druhém se vrací na zem.
Pořadatelé letošního ročníku leteckých dnů CIAF očekávali padesát tisíc návštěvníků. Ale těžko říct, podle aktuálních ohlasů o nijak přelomové pokračování pravidelné přehlídky nešlo. Ale i proto zůstane vystoupení Breitling Teamu nezapomenuto.