Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Nejlepší práci na světě získal britský potapěč

Cestování

  8:41
Procházky po pláži, plavání, šnorchlování na krásném tropickém ostrově. To vše a ještě plat 150 tisíc australských dolarů a ubytování v luxusní vile s bazénem získal Brit, který vyhrál soutěž o nejlepší zaměstnání na světě. Potápěč a instruktor bungee jumpingu se stane na půl roku správcem tropického ostrova Hamilton u australského státu Queensland.

Tropický ostrov Hamilton foto: Reprofoto

"Doufám, že se mi podaří splnit všechna očekávání, mé plavecké schopnosti jsou snad dostatečné, a těším se na všechny nové role a povinnosti, které práce zahrnuje," prohlásil po vyhlášení výsledků charitativní pracovník Ben Southall s tím, že je pro něj vítězství velkou poctou.

Brit Ben Southall vyhrál soutěž o nejlepší práci na světě.

Čtyřiatřicetiletého Southalla vybrala porota ze 16 finalistů, kteří se utkali v boji o půlroční "správcovskou" práci za 150 tisíc australských dolarů (asi dva miliony Kč).


V popisu práce bude mít především "průzkum ostrovů Velkého bariérového útesu, plavání, šnorchlování ... a užívání si tropického klimatu a životního stylu". Během 12 hodin měsíčně, které by měl Southall odpracovat, musí občas nakrmit ryby, vybrat ostrovní poštu a podělit se o své dojmy a fotografie se čtenáři internetového blogu.



Podobná nabídka se na pracovním trhu jen tak neobjeví, a tak není divu, že o ni byl pořádný zájem - o pozici se ucházelo téměř 35.000 kandidátů ze všech států světa, s výjimkou Severní Koreje a několika afrických zemí.

Všichni zájemci museli zaslat přihlášku v podobě krátkého videa, ve kterém vysvětlili, proč se zrovna oni na "nejlepší zaměstnání na světě" hodí. Z desítek tisíc kandidátů pak vzešla finálová šestnáctka, která se v Austrálii zúčastnila "náročných" závěrečných testů. Během nich museli všichni ukázat, jak umí šnorchlovat, grilovat nebo si užívat ostrovních lázní.



Nabídka "nejlepšího zaměstnání na světě" byla součástí originální kampaně, kterou na podporu cestovního ruchu během globální ekonomické krize vymyslely turistické úřady v australského Queenslandu. Kampaň, která přišla asi na 1,7 milionu australských dolarů (přibližně 25 milionů korun), vyvolala globální publicitu v hodnotě téměř sedmdesátinásobku, a stala se tak jednou z nejúspěšnějších v historii.



"Je to pravděpodobně poprvé v dějinách, kdy měla kampaň takový dopad, při tak malých reklamních nákladech, s výjimkou několika strategicky umístěných inzerátů po světě," říká australský marketingový analytik Tim Burrowes.

"Hlavní poučení, které z toho plyne, je, že když máte originální, vzrušující nápad, o kterém lidé začnou mluvit, tak nepotřebujete utrácet velké sumy za reklamu." Vítězný Southall bude na ostrově, který se pyšní modrou oblohou, průzračně čistým mořem a nedotčenými písečnými plážemi, žít ve vzdušné vile s nádherným výhledem na okolní ostrovy, třemi ložnicemi a bazénem. Do nové "práce" nastoupí 1. července a vezme s sebou prý i svoji přítelkyni.

Autoři: ,