Rozhodnutí newyorského Hiltonu může znamenat zásadní změnu pro celé odvětví, protože hotely se snaží zvýšit svou ziskovost a podrobně zkoumají nabídku svých služeb, jakou jim přinášejí hodnotu a jaké náklady, píše agentura Reuters.
ČTĚTE TAKÉ: |
Newyorský Hilton Midtown má 2000 pokojů. Hotelový řetězec zatím neplánuje podobné kroky podniknout i v dalších svých hotelech, kterých má po celém světě zhruba 4000. Generální ředitel Christopher Nassetta se však domnívá, že k omezení nebo zrušení pokojových služeb přistoupí i další hotely.
Pokojovou službu hosté nevyužívají
Pokojovou službu totiž využívá stále méně hostů, takže pro mnoho hotelů není zisková. "Je to důležitá zpráva, protože pokojová služba je v hotelech s plnou nabídkou služeb tradicí," uvedl analytik firmy PwC Scott Berman. Z dlouhodobého hlediska je však podle něj pro hospodaření hotelů nabídka pokojových služeb velkou zátěží.
Profesor katedry managementu cestovního ruchu a pohostinství na Newyorské univerzitě Bjorn Hanson dodal, že kromě alternativ k pokojovým službám rovněž očekává, že hotely v příštích třech měsících oznámí i změny ohledně nabídky snídaní. Zákazníci mění své zvyklosti a hotely tak musí hledat další alternativy. Zásadní změnou podle něj je, že lidé, kteří představují největší skupinu turistů, nechtějí trávit hodiny v hotelových pokojích a čekat na své objednávky.