Poláci si také koupili o 3,2 procenta méně balení hormonální antikoncepce. Jeden z nejznámějších polských sexuologů Zbigniew Izdebski tvrdí, že kondomy si nejčastěji kupují mladí lidé. "Je jich stále méně, což pravděpodobně pocítili také výrobci," říká. Připomněl, že v posledních letech se v Polsku nekonala žádná velká kampaň upozorňující na AIDS a na prevenci této nemoci. Mladí lidé prý kondomy nepoužívají, protože zapomínají na riziko, jaké s sebou nese nechráněný pohlavní styk.
Sexuoložka Aleksandra Jodková tvrdí, že za poklesem prodeje antikoncepce může být nejistota, která na Poláky padla v souvislosti s krizí. Jsou prý vystresovaní. "Mohou reagovat dvěma způsoby: buď hledají činnosti, které jim přinášejí potěšení, nebo se jim vyhýbají. Vypadá to, že si Poláci vybrali druhou možnost," řekla dnes agentuře AFP.
Zástupci firem vyrábějících kondomy věří, že se současný trend neudrží. Říkají, že na to, aby se podařilo vysvětlit příčiny současného nečekaného propadu prodeje pánských ochran, je třeba počkat na další výzkum trhu.