11. srpna 2012 14:00 Lidovky.cz > Relax > Zajímavosti

Polští katolíci brojí proti
energetickému nápoji Demon

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Církev si musí přestat hrát na obleženou pevnost, tvrdí experti | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Církev si musí přestat hrát na obleženou pevnost, tvrdí experti | foto: Shutterstock
VARŠAVA Polští ultrakatoličtí aktivisté vyhlásili tažení proti výrobci energetického nápoje s názvem Demon. Vadí jim, že výrobek propaguje reklamní kampaň "přeplněná satanismem a nemravností".

Na internetu umístili petici proti "satanismu v reklamách" a vyhlásili bojkot džusů, marmelád nebo kečupů od firmy, která nápoj Demon vyrábí. Informoval o tom Dziennik Polski.

"Stačí se podívat na oficiální internetovou stránku nápoje, aby bylo jasné, že tak hnusnou reklamní kampaň Polsko ještě nezažilo," tvrdí ultrakatoličtí aktivisté na straně Satanismus neprojde.

Démon v nás

Výrobce energetického nápoje na své internetové stránce vyzývá spotřebitele, aby "hledali démona v sobě". "Představ nám svého Demona, možná jich je v tobě několik? Super," nabádá reklama.

Katolíky také pobouřilo, že se tváří reklamy stal "známý poblouzněnec" Nergal, což je přední polský deathmetalový zpěvák. Některým věřícím je trnem v oku kvůli tomu, že před několika lety roztrhal na koncertu Bibli. Musel kvůli tomu k soudu.

Internetová stránka nápoje už vypadá o něco méně zlověstně.

K tažení proti Demonovi a jeho výrobci se přidali někteří polští konzervativní katoličtí publicisté, kněží, redakce katolického týdeníku Gość Niedzielny nebo třeba dva poslanci za národně-konzervativní stranu Právo a spravedlnost.

První úspěchy

Podle Dzienniku Polského autoři akce proti Demonovi první úspěch zaznamenali: z nově vyráběných plechovek nápojů zmizel pentagram a internetová stránka nápoje vypadá o něco méně zlověstně.

"Protestující si neuvědomují, že výrobce dal takové jméno výrobku a vybral Nergala za jeho tvář proto, aby vyvolal kontroverze. Výsledek bojkotu může být takový, že se o Demonu bude hodně mluvit a koupí si ho víc lidí," řekl polskému listu Dariusz Tworzydlo, odborník na public relations.

Zástupkyně firmy, která Demona vyrábí, katolíkům obávajícím se tohoto nápoje vzkázala, že "výrobek ani současná reklama na něj nemají nic společného s náboženstvím a už vůbec ne se satanismem, zlem nebo demoralizací". Dodala, že část peněz z prodeje Demona firma věnuje nadaci, která vede databázi dárců kostní dřeně. Podporuje je i zpěvák Nergal, který poměrně nedávno překonal leukémii.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz