Na internetu umístili petici proti "satanismu v reklamách" a vyhlásili bojkot džusů, marmelád nebo kečupů od firmy, která nápoj Demon vyrábí. Informoval o tom Dziennik Polski.
"Stačí se podívat na oficiální internetovou stránku nápoje, aby bylo jasné, že tak hnusnou reklamní kampaň Polsko ještě nezažilo," tvrdí ultrakatoličtí aktivisté na straně Satanismus neprojde.
Démon v nás
Výrobce energetického nápoje na své internetové stránce vyzývá spotřebitele, aby "hledali démona v sobě". "Představ nám svého Demona, možná jich je v tobě několik? Super," nabádá reklama.
Katolíky také pobouřilo, že se tváří reklamy stal "známý poblouzněnec" Nergal, což je přední polský deathmetalový zpěvák. Některým věřícím je trnem v oku kvůli tomu, že před několika lety roztrhal na koncertu Bibli. Musel kvůli tomu k soudu.
K tažení proti Demonovi a jeho výrobci se přidali někteří polští konzervativní katoličtí publicisté, kněží, redakce katolického týdeníku Gość Niedzielny nebo třeba dva poslanci za národně-konzervativní stranu Právo a spravedlnost.
První úspěchy
Podle Dzienniku Polského autoři akce proti Demonovi první úspěch zaznamenali: z nově vyráběných plechovek nápojů zmizel pentagram a internetová stránka nápoje vypadá o něco méně zlověstně.
"Protestující si neuvědomují, že výrobce dal takové jméno výrobku a vybral Nergala za jeho tvář proto, aby vyvolal kontroverze. Výsledek bojkotu může být takový, že se o Demonu bude hodně mluvit a koupí si ho víc lidí," řekl polskému listu Dariusz Tworzydlo, odborník na public relations.
Zástupkyně firmy, která Demona vyrábí, katolíkům obávajícím se tohoto nápoje vzkázala, že "výrobek ani současná reklama na něj nemají nic společného s náboženstvím a už vůbec ne se satanismem, zlem nebo demoralizací". Dodala, že část peněz z prodeje Demona firma věnuje nadaci, která vede databázi dárců kostní dřeně. Podporuje je i zpěvák Nergal, který poměrně nedávno překonal leukémii.