Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Polští katolíci brojí proti energetickému nápoji Demon

Magazín

  14:00
VARŠAVA - Polští ultrakatoličtí aktivisté vyhlásili tažení proti výrobci energetického nápoje s názvem Demon. Vadí jim, že výrobek propaguje reklamní kampaň "přeplněná satanismem a nemravností".

Církev si musí přestat hrát na obleženou pevnost, tvrdí experti foto: Shutterstock

Na internetu umístili petici proti "satanismu v reklamách" a vyhlásili bojkot džusů, marmelád nebo kečupů od firmy, která nápoj Demon vyrábí. Informoval o tom Dziennik Polski.

"Stačí se podívat na oficiální internetovou stránku nápoje, aby bylo jasné, že tak hnusnou reklamní kampaň Polsko ještě nezažilo," tvrdí ultrakatoličtí aktivisté na straně Satanismus neprojde.

Démon v nás

Výrobce energetického nápoje na své internetové stránce vyzývá spotřebitele, aby "hledali démona v sobě". "Představ nám svého Demona, možná jich je v tobě několik? Super," nabádá reklama.

Katolíky také pobouřilo, že se tváří reklamy stal "známý poblouzněnec" Nergal, což je přední polský deathmetalový zpěvák. Některým věřícím je trnem v oku kvůli tomu, že před několika lety roztrhal na koncertu Bibli. Musel kvůli tomu k soudu.

Internetová stránka nápoje už vypadá o něco méně zlověstně.

K tažení proti Demonovi a jeho výrobci se přidali někteří polští konzervativní katoličtí publicisté, kněží, redakce katolického týdeníku Gość Niedzielny nebo třeba dva poslanci za národně-konzervativní stranu Právo a spravedlnost.

První úspěchy

Podle Dzienniku Polského autoři akce proti Demonovi první úspěch zaznamenali: z nově vyráběných plechovek nápojů zmizel pentagram a internetová stránka nápoje vypadá o něco méně zlověstně.

"Protestující si neuvědomují, že výrobce dal takové jméno výrobku a vybral Nergala za jeho tvář proto, aby vyvolal kontroverze. Výsledek bojkotu může být takový, že se o Demonu bude hodně mluvit a koupí si ho víc lidí," řekl polskému listu Dariusz Tworzydlo, odborník na public relations.

Zástupkyně firmy, která Demona vyrábí, katolíkům obávajícím se tohoto nápoje vzkázala, že "výrobek ani současná reklama na něj nemají nic společného s náboženstvím a už vůbec ne se satanismem, zlem nebo demoralizací". Dodala, že část peněz z prodeje Demona firma věnuje nadaci, která vede databázi dárců kostní dřeně. Podporuje je i zpěvák Nergal, který poměrně nedávno překonal leukémii.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!