"Podle ředitele Vinařského fondu Jaroslava Machovce obchody s Asií sice nepředstavují stamilionové obraty, ale dodávají českým vínům vedle úspěchů na mezinárodních soutěžích prestiž.
"Roční produkce určená pro asijské trhy se pohybuje v řádu desítek tisíc litrů, ale je zde poměrně slibný potenciál dalšího růstu. Asie určitě může být za několik let velmi významným odběratelem našich vinařů," uvedl Machovec.
ČTĚTE TAKÉ: |
Podle něj jsou česká vína nejen kvalitní, ale mají také osobitý charakter, který jim dodávají zdejší jedinečné půdní a klimatické podmínky. "Moravská a česká vína od francouzských, italských či argentinských zkrátka poznáte," uvedl Machovec.
Čtyři moravská vinařství Sonberk, Víno Marcinčák, Reisten a Mikrosvín Mikulov příští týden připraví svá vína pro japonskou obchodnici Majumi Endoovou, která původně obchodovala s českým pivem. Sortiment ale rozšířila také na víno.
"Export vysoce kvalitních vín z České republiky je velmi náročný i díky ceně vín, která je sice v poměru ke kvalitě příznivá, ale přesto ne nízká," uvedla marketingová ředitelka vinařství Sonberk Vladimíra Mrázová. Podle ní se moravská vína objevila v jednom z pořadů japonské televize, čímž výrazně vzrostla jejich obliba a prodej.
Další tuzemská vinařství se chystají na říjnovou výstavu vín ve druhém největším jihokorejském městě Tedžon. Podle Vinařského fondu mají odbyt česká vína také ve Vietnamu nebo v Číně.