Výsledky průzkumu říkají, že 95 % lidí posílá vánoční a novoroční blahopřání prostřednictvím krátkých textových či multimediálních zpráv, každý jich v průměru odešle kolem 28. Tento způsob před ostatními vede hned o několik délek: všechny ostatní způsoby přání (internet, hlasové hovory nebo papírovou poštu) využívá asi jen třetina populace. Více než pět papírových přání posílá asi jen pětina lidí, převážně se jedná o seniory.
Telefony a textové zprávy však začínají pronikat i mezi ně. SMS přání k příjemnému prožití Vánoc nepíše pouze zhruba 6 % lidí, naopak každý desátý člověk dokonce napíše nebo přijme více než dvacet textových zpráv.
Tento způsob však s sebou přináší i jeden nepříjemný fakt: pomocí moderní techniky si lidé usnadňují práci natolik, že tím trpí originalita a bližší vyjádření vztahu k lidem, kterým se píše. Plných 43 % oslovených totiž používá jednotný vzor zprávy pro všechny adresáty.
Mobilní telefony souvisejí s vánočními svátky i jinak. Nový telefon si přeje najít pod stromečkem takřka každý druhý, polovina respondentů přitom už někdy někomu mobil nadělila.
Internet na vzestupu
Internet se prozatím posílá k zasílání blahopřejných zpráv využívá spíše v komerční oblasti, ale stále silněji se prosazuje i k osobním přáním. Kromě vánočně motivovaných zpráv posílaných přes instant messengery se stále těší velké oblibě e-maily.
Dokonce vznikly i servery, které vám odesílání takovéhoto e-mailu usnadní. Patří mezi ne například i www.vanocni-prani.cz. Stačí si jen vybrat vhodný obrázek, zadat své jméno, adresu příjemce a připojit krátký text a o všechno ostatní se postará systém.
Pokud se rozhodnete odesílat takovéto e-maily sami, doporučuje se držet se několika zásad. Je vhodné dávat všechny příjemce do slepé kopie, aby se k lidem kromě blahopřání nedostal i seznam vašich kontaktů. Mnohé antispamové filtry však takovéto hromadně odesílané zprávy vyhodnocují jako nevyžádanou poštu, a tak pokud chcete mít jistotu, že zprávy dorazí, posílejte raději každou zvlášť.
Vyhněte se též přikládání objemných příloh. Jako součást mailu odesílejte pouze obrázky o velikosti desítek kilobajtů, u ostatních příloh jako jsou animace nebo prezentace je vystavte na internet a do mailu vložte pouze odkaz.
Vánoční přání zcela vytlačily SMSky
Už několikátým rokem se mluví o tom, že elektronická přání k Vánocům a Novému roku vytlačují klasické pohlednice. Průzkum T-Mobilu však ukázal, jak moc krátké textové zprávy dominují nad vším ostatním.
Mají chytří rodiče chytré děti? Inteligence je dědičná, úspěch nezaručí, říká psychometrik Cígler
Unikátní grafiky od Toyen. Dával jsem je dohromady třicet let, říká sběratel, jež díla prodal ostravské galerii
Když se ženy rozhodnou, že už se nechtějí zahazovat s lúzry, je zle. Vzpomeňme si, kam vedlo dělnické hnutí
Prodej rodinného domu, ul. K Vodojemu, Dolní Lutyně
Dolní Lutyně, okres Karviná
4 800 000 Kč