Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Výrobce luxusního zboží Hermes se děsí poklesu tržeb

Móda

  6:00
PAŘÍŽ - Francouzský výrobce luxusního zboží Hermes poprvé po letech snížil cíl ročního růstu tržeb na osm namísto obvykle předpokládaných deseti procent. Společnost uvedla, že nový cíl musí odrážet celkové zpomalení v odvětví, ale také velikost podniku, kterému se loni podařilo překonat konkurenčního výrobce Gucci.

Hermes (ilustrační foto) foto: Shutterstock

V evropském odvětví luxusního zboží loni Hermes nadále patřil ke společnostem s nejlepšími výsledky. Společnosti, která vyrábí kožené kabelky za 10 000 eur či bundy z krokodýlí kůže, stouply loni tržby při konstantních směnných kurzech o více než 11 procent na 4,1 miliardy eur. Na příklad konkurenční skupině LVMH, pod kterou spadají třeba značky Louis Vuitton nebo Fendi, se tržby zvýšily o pouhá tři procenta. U italského rivala Prada se očekává, že za uplynulý rok nevykáže žádný růst. Gucci zveřejní výsledky příští týden.

Ekologické kabelky. Gucci přichází s novou kolekcí

Hermes zažil slušný růst v Japonsku, kde v posledních letech nepřetržitě investoval. V Severní a Jižní Americe mu tržby stouply o více než 15 procent, což podle agentury Reuters nadále dokládá, že Spojené státy předstihly Čínu coby nejrychleji rostoucí trh s luxusním zbožím na světě.

Výkonný ředitel Hermes Axel Dumas ale prohlásil, že skupina musela uzpůsobit svůj cílový růst tržeb za celý rok tak, aby lépe odpovídal její velikosti, která loni poprvé přesáhla hranici čtyř miliard eur. „Jsou zde měnové a geopolitické otázky, které nás vedou k opatrnosti,“ sdělil podle agentury Reuters Dumas, který poukázal na „složitý“ čínský trh a napětí v Evropě.

Autoři: ,