Téměř tři čtvrtiny českých domácností chová doma nějaké zvíře jako domácího mazlíčka. Nejčastěji jde o psy (48 procent), kočky (31 pct.) a hlodavce (17 pct.). Domácí mazlíčky podle studie nadprůměrně často chovají domácnosti s dětmi, lidé s vyšším vzděláním, s průměrnými příjmy a z menších obcí do 5000 obyvatel. Průměrný věk chovaného psa je 6,5 roku, váží přibližně 17 kg, je nekastrovaný a nemá průkaz původu.
Chovatelé psů jsou při nákupu krmiva věrní prodejnám, ve kterých utrácí nejvíce, i značkám, které kupují. Nejčastěji lidé nakupují pro psy suché krmivo, mokré krmivo hraje doplňkovou roli. Při výběru hraje primární roli kvalita, složení a to, jestli krmivo pes vůbec jí.
Mezi oblíbené prodejny, ve kterých chovatelé psů nakupují krmivo, patří hypermarket Kaufland, specializovaná prodejna s chovatelskými potřebami Pet Center, internetový obchod zoohit.cz nebo hobby market OBI. Češi ročně utratí za krmivo pro domácí mazlíčky zhruba sedm miliard korun.