Součástí dotazníku bylo například to, jak dlouho trvá dětem cesta do školy a jaké dopravní prostředky nejčastěji používají. Téměř polovina dětí, 47 procent, tak podle průzkumu chodí do školy pěšky, zhruba pětina, 21 procent, jezdí autobusem. Cesta přitom většině z nich trvá mezi pěti až 15 minutami. Hodnotily se také školní jídelny. A nedopadly příliš dobře.
Známkou jedna nebo dvě je ohodnotily asi dvě pětiny žáků. Nejhůře dopadly jídelny v hlavním městě, které získaly největší podíl čtyřek a pětek. Hodnotila se také averze dětí k jednotlivým školním předmětům.
Čeština je horší než matematika
Bezkonkurenčně zde "vyhrál" český jazyk. Nejraději by ho zrušilo 26 procent dětí. Druhá nejméně oblíbená je matematika (19 procent) a třetí fyzika. Tu nemá rádo 16 procent dětí. V otázce na to, koho by si děti vybraly jako poradce při učení, propadl podnikatel roku, kterého by si vybrala pouze dvě procenta dětí. Nepříliš dobře si u dětí se šesti procenty vedl také papež a s 11 procenty prezident. Největší důvěru získali členové rodiny, 28 procent, kamarádi, 23 procent, a chytřejší spolužáci, 16 procent.
První fáze minisčítání probíhala od 1. října do 12. listopadu a počet hlasujících dětí překonal očekávání Českého statistického úřadu (ČSÚ), který projekt realizuje. Zúčastnilo se jej totiž 30.166 dětí z 360 škol a 2032 tříd. "Původně jsme počítali s tím, že se jej zúčastní tak pět tisíc dětí," řekl ČTK místopředseda ČSÚ Stanislav Drápal. Vzhledem k zájmu dětí jsou však podle něj získané údaje dostatečně reprezentativní a lze z nich vyvozovat konkrétní závěry.
Druhá fáze minisčítání začne 22. listopadu. Na internetu zveřejní statistici detailní výsledky, třídy se budou moci vzájemně porovnávat a bude možné také kombinovat odpovědi na jednotlivé otázky.
Projekt minisčítání je doprovodným projektem Sčítání lidu, domů a bytů 2011. Inspiroval se britským projektem Census At School, který vznikl v roce 2000 v rámci informační kampaně ke sčítání lidu 2001. Žáci základních a středních škol se při něm vyplňováním internetového dotazníku a vyhodnocováním výsledků učili, na jakých principech funguje statistika.