Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ježíšův hrob je prý pravý

Když se před rokem na televizním programu Discovery Channel objevil dokument o údajném objevení Ježíšovy hrobky, vzedmulo to mezi křesťany vlnu negativních reakcí. Zpochybnilo to totiž jeden ze základních kamenů křesťanství.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vlček

10. 3. 2008 8:39
Cože??

Prosím vás nechápu proč by objevení této hrobky mělo zpochybňovat základní kámen křesťanství, vždyť není zdaleká ustáleno, zda Ježíš vstal z mrtvých a se svou tělesnou schránkou vstoupil na nebesa. O to se neustále v křesťanském světě vedou diskuze, tak proč by od toho měli lidé hned dávat ruce pryč, k tomu přece není žádný opodstatněný důvod.... Ježíš byl bezpochyby velký člověk, který změnil dějiny, ale nejsem si úplně jist, jestli jeho kázání dnes ve světě bere církev až tak docela správně.

0 0
možnosti

husita

29. 1. 2008 21:50
Už toho nechte

Prosím Vás přestante už s tou diskuzí.Copak jste všichni ještě nepochopili,že jedna strana druhou nikdy nepřesvědčí?Jediné pozitivum,které si z této debaty odnáším je,že věřící lidé zde se snaží argumentovat a chovat se slušně,zatímco druhá strana tu křestany jen a jen uráží,nezlobte se...Rv

At už to je jak chce,osobně si myslím,že lidé,kteří prožívají"duchovní" a nejen materialistický život,prožívají život daleko bohatší,je to jen můj názor.Pokud někomu stačí dobře se najíst a syslit pod polštář peníze a vidí v tom smysl života,je mi ho trochu líto,ale je to jeho volba,ale ještě to neznamená,že ho pro to musím urážet a ponižovat.Ano církev udělala v minulosti a dělá spoustu chyb,souhlasím dokonce i stím,že v mnoha ohledech sloužila jako nástroj k moci,přesto mi to mou víru nebere a dovolte mi jeden citát na závěr,kdekoliv sejdou se dva nebo tři v mém jménu,tam já jsem prostřed nich-takto já chápu víru v Boha,lásku k člověku a smysl života,který nikomu neubližuje a není důvod se mu vysmívat...

0 0
možnosti

Magor Milda

24. 1. 2008 21:05
Zpívejme hosanna

ale po smrti se tomu nebi raději vyhnu. Nekonečné prozpěvování, poletování v košilích a posedávání na studených obláčcích- děkuji pěkně! V takovém komunistickém pekle je alespoň zavlažíno, samozřejmě mají málo oleje i uhlí, tak musí topit jenom tak, aby nemrzli. Dlouhou chvíli si krátí hrou v karty nebo kostkami... tak nevím, co je lepší?>-

0 0
možnosti

Alex

24. 1. 2008 19:12
Bůh jest jeden!

A jeho jméno je Lomikel.

0 0
možnosti

opatoš

22. 1. 2008 13:23
jiný

Já si myslím že je to ten levý hrob.R^VV

0 0
možnosti

5p

22. 1. 2008 11:55
???

??Ono podobných jmen bylo jistě na tom území více. Takže kdo dnes po 2000 letech dá hlavu za výše uvedené prohlášení????

0 0
možnosti

Bob

22. 1. 2008 12:11
Re: Přesně, o to právě jde.

byla to jména v té době naprosto obvyklá. Kromě toho mě zaráží ta zmínka o rakvích. Tehdy se snad do skalních hrobů v rakvích nepohřbívalo, ne? Tělo bylo jen potřeno vonnými mastmi, zabaleno do plátna a volně položeno na hrobové místo

0 0
možnosti

Acheront

22. 1. 2008 11:29
Bez vzkříšení není křesťanství

Nebyl-li však Kristus vzkříšen, je vaše víra marná... (1. Kor 15,17) Křesťanství stojí a padá Kristovým zmrtvýchvstáním. Nevstal-li Kristus z mrtvých, pak zbyde jen spousta moudrostí moudrých. Tu dobrých, tu méně a některých, které už nemají co říci. Pak lze čerpat z morálního poselství a zkušeností křesťanství. Pak se křesťanstvím může stát jen lidským putováním k Bohu-Domovu nebo k sebeuskutečnění (jako v buddhismu). Ale už nebude tím, čím je dnes - cestou Boha k lidem.

0 0
možnosti

wewerka

30. 1. 2008 12:54
Re: Bez vzkříšení není křesťanství

Promiňte ale nemáte pravdu! I kdyby se potvrdilo, že v té hrobce opravdu byl pohřben Ježíš, tak pořád tu zůstává fakt, že On se tu na Zemi narodil kvůli nám, "žil náš život a podobal se nám ve všem kromě hříchu." A aby nám ukázal sílu lásky, dovedl ji až na samou hranici lidských možností - ke smrti. To co bylo potom...kdo ví. Pro mě osobně se opravdu nic nezmění...naopak má jistota v Něj bude ještě větší. :) 

0 0
možnosti

risa

22. 1. 2008 2:11
a co tata

zajimava diskuse ,je to Jezis, neni to Jezis.A co na to jeho tata?

0 0
možnosti

petr

21. 1. 2008 23:32
tak hledejte, ale ten nesmyslný fanatizmus-je to hrůza,

alespon to vidíte na tech muslimech ,co je to za omezenost. To je všechno jen kšeft. Kdyby jste se na všechno vykšlali a dodržovali jen desatero  tak by byl raj na zemi.A le ve jménuj něčeho manupulovat lidmi je opravdu hnusné. A jde jen o majetek.Všechen má církev z potu a krve našich předků a chce zase všechno zpět.!!!!! To co patří lidu.Proč se nesmí ženit aby se nedělili.A ještě si dovolují zasahovat do toho zda mají být portaty. Ti kdo se starají jen o sebe a parazitují na ostatních. At se žení a starají o děqti, pak by mohli něco hodnotit!!!!!!

0 0
možnosti

Tee

21. 1. 2008 22:40
Nevšimli jste si?

Prestoze je clanek psan s nadhledem bez jakehokoliv naznaku priklonu k verzi je pravda/neni pravda ... presto se okamzite vynori spousta "kritiku" a "obhajcu" te jedine pravdy :-) ... je to usmevne ... pockame si na oficialni stanovisko Vlka v rouse berancim ;-)

0 0
možnosti