Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Rodiče chtějí bojkotovat Dobešovy testy. Nepošlou děti do školy

Ministr školství Josef Dobeš (VV) by měl ještě zapracovat na tom, aby přesvědčil veřejnost, že plošně testovat žáky z 5. a 9. tříd je skutečně potřeba. Jinak totiž hrozí rodičovský bojkot.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

O. Firtl

24. 11. 2011 23:26
Největší obavy

z těchto testů by měli mít neschopní učitelé.......

0 0
možnosti

R. Hledík

24. 11. 2011 22:07
Samozřejmě

někteří lidé se třesou obavami, že objektivní test doloží žákovu neschopnost, nesoustředění a mezery v učení. Jiný důvod neexistuje !!

Odpor rodičů je dalším důkazem, čemu slouží tzv. demográcija.

0 0
možnosti

J. Frgalova

23. 11. 2011 17:22
co jsme se dověděli?

že někteří lidé nechtějí naučit děti, že v životě takových nepříjemností ( testování)potkají mnoho a v tisících podobách. Můj názor je ten, že je lepší děti naučit  zkousnout některé věci hned ( když nejde o život jde o ..), v opačném případě půjdou do pracovního procesu s tou představou, že překážky se řeší útěkem ( nebo vzdorem, stávkou, demonstrací)

0 0
možnosti

J. Kotalík

24. 11. 2011 12:30
Re: co jsme se dověděli?

Přesně. Bohužel, právě na základkách se tohle už celkem rozmohlo. Sám mohu vzpomínat na hlasité výkřiky tupých jedinců "k čemu to je?!" např. při hodině matematiky...

0 0
možnosti

T. Houška

23. 11. 2011 12:40
Co se z testů dovíme?

- Jestli je ta škola dobrá? Ne, to se nedovíme, testy neodliší skladbu žáků, jako mizernou vyhodnotí školu, která je třeba jen v lokalitě, kde je velký podíl sociálně problematických dětí - a to přesto, že v té škole budou pracovat velmi kvalitně a velmi dobří kantoři. Stejně tak test snadno odepíše školy, které mají jinak postavené hodnoty (např. waldorfské).

- Jestli jsou ty děti schopné dále studovat? Ne, ani to nám nezodpoví. Neměří studijní předpoklady, schopnosti ani osobnostní rysy. Dobré výsledky mohou dosáhnout i zcela průměrné děti, výjimečné děti klidně mohou schytat špatný výsledek, nehledě na to, že test bude zatížen nahodilým výkyvem výkonu.

- Jestli máme dobré školství? To nepotřebujem zjišťovat těmito testy, máme na to mezinárodní srovnávací nástroje, např. PISA.

- Jestli ten den děti dobře napsaly test z matiky a češtiny? Ano, to zjistíme, nevím, co s tou informací budeme dál dělat. Jako přijímačkový test nebo filtr na střední školy nefunkční, jako měřítko hodnocení škol nefunkční.

- Cena bratru 92 mega? Skvělé, ne?

0 0
možnosti

V. Novák

23. 11. 2011 13:06
Re: Co se z testů dovíme?

Přesně to se dovíme - jestli je škola dobrá, jestli předá dětem aspoň základní penzum informací a zda je naučí s nimi pracovat.

Že naše školství jako celek upadá, to víme - i z PISA testů. Za 15 let se naši žáci propadli dokonce za Američany. A to je co říct! Takto se dovíme, které školy to způsobují.

O waldorfských školách radši pomlčte... Pro waldorfské děti se za chvilku budou zřizovat waldorfská gymnázia a waldorfské vysoké - protože jinak by se přišlo na to, že waldorfské učení je dvě věci. Jetšě zřídit waldorfský svět s "jinak postavenými hodnotami", kde by se waldorfské děti uplatnily...

0 0
možnosti

J. Kanioková

23. 11. 2011 12:36
Chtěji bojkotovat, nepošlou děti do školy,

takoví rodiče patří do blázince...  Dobeš byl včera v Hyde parku a zdůvodnil ty testy dostatečně. Držím mu palce.. Je neskutečně potřebný návrat ke zdravému rozumu..

Úroveň našeho školství klesla natolik, že už je třeba s tím pořádně zatřást. Do výchovy je třeba ZNOVU zavést - důslednost, disciplínu, "povinné" uznání autority učitele, ne aby si z nich děcka dělaly fackovací panáky. Čímž netvrdím, že je to paušálně, jak u dětí, tak u kantorů. Ale to, jak se vše rozvolnilo, to je cesta do pryč..

Politická korektnost a blbiny z ní vyplývající odnaučily přípravu dětí na nesnáze. Umetají se jim cestičky a děcka tak vyrážejí do dospělého světa naprosto nepřipravené umět zatnout zuby, překonávat překážky.  Pak na cosi narazí a hned se z toho psychicky hroutí.  Jsou z nich pak frustranti, mnozí končí na drogách i sebevraždami.

Veškerá ochranitelská opatření jsou čertu dobrá !!!  Nikomu se nedaří procházet životem zcela příjemně, ten nám umí připravit mnohá příkoří, proto je důležité, abychom z dětí nevychovávali klubíčka nervů naprosto nepřipravená na průšvihy !

0 0
možnosti

T. Houška

23. 11. 2011 12:43
Re: Chtěji bojkotovat, nepošlou děti do školy,

Vy jste si nevšimla, jak moc se svět za posledních 20 let změnil? Škola měla před 20lety nějaké funkce, které jakž takž plnila. Dnes tyto funkce ztratila a naopak potřebujeme, aby plnila jiné.

0 0
možnosti

R. Folwarczna

23. 11. 2011 12:20
Přijde po A i B?

Já jsem pro rozlišení dobrých a špatných škol. U nás stojí škola za prd, od nového školního roku syn dojíždí, oba jsme spokojeni, dítě toho víc zná a škola ho baví. Tak ať si úroveň jednotlivých škol otestují, ale ať z výsledků testů vyvodí nějaké závěry - pro vedení a kantory neúspěšných škol. Toto asi vadí školským odborům: že by snad ti špatně pracující měli být nějak nuceni k práci pořádné.

0 0
možnosti

T. Houška

23. 11. 2011 12:30
Re: Přijde po A i B?

Testy páťáků a deváťáků nerozliší dobré a špatné školy, nezohlední skladbu žáků, nezohlední zaměření školy, zjistíme jedinou věc: Co testovaní v danou chvíli umí z čj a matiky. Nic víc. Neřeknou nám ani nic o jejich schopnostech dál studovat. Schopnosti se měří testy schopností, ne didaktickými testy čj a ma. Chceme-li odměnit dobré učitele a odlišit je od špatných, potřebujeme mít standard "co je dobrý učitel" a potřebujeme zahodit tarifní tabulky a platit jim podle kvality, náročnosti a množství práce. Nepotřbujeme testovat žáky.

0 0
možnosti

Š. Hašek

23. 11. 2011 12:10
Budu mluvit jako naprostý laik,

chodil jsem do školy, moje děti taky. A se slušným prospěchem. Když jsem byl mlád, od otce jsem neustále slyšel "uč se, nebo skončíš u krav". Nikdy to nebylo myšleno jako urážka někoho, nýbrž jako jednoduchá pobídka, Školní povinnosti a domácí povinnosti byly na prvním místě. A stále.

Prostě: učení - mučení, samo to do makoviček nepoleze. Pokud si někteří rodiče myslí, že jejich ťutínci budou mýt diplom na základě chaotických  "znalostí" z internetu a budou hlavně vědět " kde to najít" (cha, cha, představa, že všichni vzdělanci nejdříve furt něco hledají!). Prostě strach z diktátu, písemky (a ostré!) ke škole patří. Paní Buzková byla mimo.

0 0
možnosti

K. Lhoták

23. 11. 2011 12:24
Re: Budu mluvit jako naprostý laik,

Podle mě ti rodiče protestují hlavně proti tomu, aby tyto srovnávací testy tvořily vstupenku na střední školy, protože to spíše vypovídá o úrovni základních škol než o znalostech studentů.

0 0
možnosti

F. Eliáš

23. 11. 2011 11:44
Pedagogové a odborná veřejnost

prý kritizují testy. Normální učitel si přeje srovnávací testy. Každý z nás je denně nějakým způsoben testován. Proč to novináře udivuje? Problém je samozřejmě v idiotské školské reformě, která zavedla školní vzdělávací programy. Tím došlo ke značnému snížení nároků na žáky některých škol. Srovnávací testy považuji za první krok ke zrušení reformy zavedené paní Buzkovou.

0 0
možnosti

J. Drápal

23. 11. 2011 12:12
Re: Pedagogové a odborná veřejnost

Nejlepší školství v Evropě má Finsko, kde jsou rámcové vzdělávací programy ještě volnější než v ČR. Troufám si říct, že zde problém nebude. Diskutující vymezující se proti RVP-ŠVP zřejmě nikdy neviděli tzv. zelené osnovy, podle kterých se učilo před rokem 2005. Byly téměř tak volné, jako RVP-ŠVP.

0 0
možnosti

J. Chaloupka

23. 11. 2011 11:10
testy odmítají hloupí rodiče - asi chtějí mít blbé děti

každý rozumný rodič by měl testy uvítat aby se dozvěděl v čem je jeho dítě dobré a v čem mu naopak musí pomoci a více se mu věnovat . Rodiče odmítající testy mi připomínají pštrosa strkajícího hlavu do písku . Tím, že nechtějí případné problémy dětí vidět tyto problémy nezmizí a naopak zmizí šance jak dětem z případných problému pomoci.  

0 0
možnosti

T. Houška

23. 11. 2011 12:32
Re: testy odmítají hloupí rodiče - asi chtějí mít blbé děti

Testy jsou špatné v tom, že podle nich nepoznáme kvalitu školy a jsou úchylné v okamžiku, kdy podle nich máme říkat, kdo nesmí jít dál studovat, protože podle těchto testů se nic nedovíme o schopnostech žáků. To rovnou můžeme začít děti třídit podle toho, jak jsou vysocí nebo jakou mají barvu očí.

0 0
možnosti

V. Novák

23. 11. 2011 10:34
Jinými slovy rodiče se nechtějí dovědět,

že škola dělá z jejich dětí pologramotné blbce.

Pštros - jejich vzor!

0 0
možnosti

F. Eliáš

23. 11. 2011 10:54
Re: Jinými slovy rodiče se nechtějí dovědět,

Pologramotné blbce dělají z dětí rodiče, kteří je nenutí často a rychle číst. Škola už s tou nechutí k činnosti moc nenadělá.

0 0
možnosti