Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Známý skeptik obrátil, za oteplování prý může člověk

Americký fyzik Richard Muller, který byl známým odpůrcem spojování změny klimatu s lidskou činností, změnil názor a nyní považuje za příčinu oteplování skleníkové plyny produkované člověkem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

L. Nguyen 084

2. 8. 2012 15:23
Ještě, že se člověk nemůže

pochlubit vyhlazením dinosaurů a způsobením doby ledové.

0 0
možnosti

H. Grúbr

2. 8. 2012 7:08
V USA, a neptejte se mě, ve kterém roce to bylo

došlo k výpadku srovnatelným s tím, co teď měli v Indii. Věc se stala poté, co jeden kluk, třískl klackem do sloupu elektrického vedení, načež spadla síť. Pokud se najde dost lidí, kteří v tom spatří příčinnou souvislost, bude to taková pravda, jako když se nyní dost lidí domnívá, že existuje příčinná souvislost mezi CO2 a potenciálním vzrůstem globální teploty.

Fakt, že je v létě čím dál větší zima, a i zimy jsou tužší oteplovačům vrásky nedělá a vysvětlují to rovněž oteplováním.

CO2 je fackovací panák frustrovaných vědců, kteří nejsou sto, pochopit přírodu(kdo ji chápe?), a aby si udrželi granty, jsou schopni strašit a podvádět. Toto, bude také tento případ.

0 0
možnosti

-. Zip

2. 8. 2012 15:07
Re: V USA, a neptejte se mě, ve kterém roce to bylo

S tím posledním odstavcem nesouhlasím. Myslím, že opravdoví vědci bádají stejně seriózně, jako kdykoliv dřív. Problém je, že celé globální oteplování (když uz se cca 10 let globálně neotepluje, tak globální změny klimatu) je problém politický. Politici zkrze to utužují svou moc, mají pod palcem média, takže to nedá tolik práce. Ekobyznysmeni na tom těžce vydělávají a pak se odvděčují politikům a média na tom mají taky zájem, tolik úžasných šokujících a katastrofických zpráv....

No a vědci: jako v každé velké skupině lidí se najdou takoví, co mají flexibilnější myšlení, hodtají na tom vytřískat pověst, teplé místečka a pozice v komisích a oteplovacích orgánech, případně je to jediný směr, kde je dostatek grantů. Jejich výsledky pak politici s médii patřičně vyberou, upraví, zpopularizují a dají jim patříčnou naléhavost.

0 0
možnosti

H. Grúbr

2. 8. 2012 6:59
Když mi dáte dost peněz

Taky obrátím, ale musí to stát za to!

0 0
možnosti

J. Kryst

2. 8. 2012 3:58
interview na CBC

Slysel jsem s nim interview na CBC kdyz jsem jel autem do prace.  Ten pan,  v zoldu company ktera se udajne snazi vyvratit teorie o globalnim oteplovani, mel "vedecky" dokazat ze to oteplovani neni pravda.  Uplne nezavisle na svem chlebodarci "vedecky" vyzkoumal ze ta teorie je spravna.  "Vedecky" pritom zjistil ze nas nezachrani ani elektricka auta, ktera se nabiji energii z elektraren co pracuji na uhli.  "Vedecky" ale zjistil ze nas muze jedine zachranit kdyz budeme pouzivat zemni plyn, hlavne ziskany fracking metodou.  Kdo chce prodavat hodne takoveho plynu je zrejme.  Jmeno company co mu na to dala grant si nevzpominam a hledat je na netu se mi nechce.  Jeji jmeno v interview padlo.  Urcite se da na netu dohledat.

0 0
možnosti

P. Krasny

1. 8. 2012 12:43
Dostal zrejme grant

tak obratil.  Holt kazdej chce bejt zivej.

0 0
možnosti

j. kříž

1. 8. 2012 12:40
v USA když po útocích uzemnili všechny letadla

tak došlo k ochlazení o 1stupeň  kvůli absenci kondenzačních par z hustého leteckého provozu

0 0
možnosti

-. Zip

1. 8. 2012 10:32
Nejsem fyzik ani klimatolog

ale přijde mi dost podivné trvzení o zanedbání vlivu Slunce. Vždyt Slunce dodává Zemi drtivou většinu energie (pokud zanedbáme kosmické záření a energii při vzniku Země, tak veškerou). Také nevysvětluje "středověké klimatické optimum" a nebo změny klimatu nejen před průmyslem, ale i před člověkem.

Nechci být ošklivý, ale viděl bych, že za tímto obratem bude nějaká vědecká korupce (dobré granty apod.)

0 0
možnosti

P. Skřivan

2. 8. 2012 5:11
Re: Nejsem fyzik ani klimatolog

Pokud jsem správně informován, tak ještě mnohem zajímavější vliv má kosmické záření přicházející z okolního vesmíru, protože to, jak se zjistilo, má zásadní vliv na vznik oblačnosti. Kromě toho, teze o vysoké hladině CO2 jaksi neberou v potaz dávnější historii, kdy bylo mnohem více CO2 a byla jak vyšší, tak nižší teplota.

Podle mne nelze dělat matematický model CO2, ale je nutné nejprve mít matematický model celku, který bude mj. ověřitelný na základě předpověď - realita. Dnes je ta realita sotva na týden a ani ta často nevyjde ... . :-)))

0 0
možnosti

P. Götze

1. 8. 2012 10:13
RE

Ona je spis otazka, zda s tim ma clovek teda neco delat a pokud ano, kolik na to ma vynalozit prostredku. Bohuzel teze, ze se s tim ma bojovat, at to stoji, co to stoji, je uplne absurdni a sebeznicujici. Samozrejme nejekologictejsi opatreni je vyvrazdit vsechno obyvatelstvo sveta. pak bude svet zachranen. obavam se ovsem, ze zmeny klimatu budou probihat i bez nas. To uz pak nevim, kdo to teda bude korigovat, kdyz vsemocny clovek zmizi z povrchu zemskeho.

0 0
možnosti

-. Zip

1. 8. 2012 10:35
Re: RE

Už sám pojem "změna klimatu" je absurdní. K tomu by musel být stanoven bod 0, vůči kterému by měla být změna měřena, měl by být jasně definován rovnovážný stav. Ve skutečnosti se ale mění klima neustále, cca posledních 4,2 miliardy let :-). A přkvapivě - i bez člověka.

Jinak máte pravdu, že extrémističtí ekofanatici to ženou směrem "v zájmu Matky Gaii je třeba vyhladit většinu lidstva". Pevně doufám, že podobné úvahy nikdy nedostanou větší podporu.

0 0
možnosti

P. Fiala

1. 8. 2012 10:06
Nebo jeho přeměny hmot a energií?

http://photovoltaicfotovoltaik.wordpress.com/2011/12/05/spotreby-potreby-lidskch-bytost/" target="_blank" rel="nofollow">http://photovoltaicfotovoltaik.wordpress.com/2011/12/05/spotreby-potreby-lidskch-bytost/

http://photovoltaicfotovoltaik.wordpress.com/2012/01/31/nuclear-games/" target="_blank" rel="nofollow">http://photovoltaicfotovoltaik.wordpress.com/2012/01/31/nuclear-games/

Též samotný počet lidských bytostí s teplotou těla kolem 37 stupňů Celsia je již přes 7 miliard a aby si ji tato gigantická masa lidí udržela musí přeˇměňovat mnoho a mnoho hmot a potřebují mnoho a mnoho všelikých energií k tomu. 

0 0
možnosti

J. Mrázek

1. 8. 2012 9:35
"Poněkud" opomněl metan a vodní páru,řádově horší

Ale to se stává, když Gore pustí chlup .....

0 0
možnosti

P. Balcar

1. 8. 2012 10:00
neopoměl

... výsledky "neprokazují příčinou souvislost (růstu skleníkových plynů a teploty) a neměly by ukončit skepsi" ...

Jedná se o pravděpodobné vysvětlení na základě pozorování ne o komplexní teorii.

Ke kompexnímu modelu klimatu máme ještě hodně daleko, protože se jedná o dynamickou soustavu s mnoha proměnnými a neznámými - právě třeba pro nízké poznání jakou roli v něm přesně hrají vodní páry v různých vrstvách atmosféry.

0 0
možnosti