Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Větné rozbory češtinu nevylepší. Učit by se měla jinak

Víte, co je epifora, aliterace, dysfemismus nebo metonymie? Pokud ne, nemuseli byste taky uspět u maturitní zkoušky z českého jazyka. A umíte rozlišit vedlejší větu příslovečnou účelovou od vedlejší věty příslovečné přípustkové? Záporná odpověď znamená, že byste se nemuseli na střední školu s maturitou vůbec dostat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

29. 7. 2017 15:38

Škola učí jako za císaře pána. Základní znalosti do hlavy nabouchat a jinak vědět, kde najdu ostatní. Dívat se na různé vědomostní soutěže v TV, to je přehlídka zbytečných vědomostí. Matematika: sestrojit trojúhelník podle vět SUS, USU a SSS jsem potřeboval párkrát, jsem stavař. (a+b)2 nebo na 3, pouze v Matematických rekreacích kdysi v Tech.magazinu, vyšší matematiku skoro vůbec a dnes v době kalkulaček a programů různých výpočtů, teprve ne, stačí vědět jak zadat vstupní data. A jestli v Zimbabwe těží uhlí nebo uran, k čemu to vědět? Škola se musí racionalizovat.

0 0
možnosti