Tvůrci filmu dopředu vytvořili aureolu bezmála hollywoodské podívané, a proto je zklamání o to větší. Přesto se jedno plus najít dá. Parádní práci totiž odvedl dle názoru Čekstajlu kostýmní výtvarník Jan Růžička. A to především logicky na modelech, které ve filmu vynesla představitelka titulní role Táňa Pauhofová. Za dvě hodiny se převlékne dokonce 85krát (!). A na jejích kostýmech se snad jedině dá poznat, že rozpočet filmu byl na české poměry štědrý.
Lídiny hrátky s čertem. Renčova toporná pohádka o Baarové je k smíchu |
Luxusní kožešiny a kvalitní materiály odpovídají tomu, že podle propočtů jen obléknutí filmové Baarové vyšlo výrobně bezmála na dva miliony. Drobnosti – jako špatně sesazený proužek na rameni saka, když Baarová vyjednává o svém angažmá v Americe – se dají prominout. I když zrovna tohle by v prvorepublikových salonech zvučných jmen tehdejší krejčoviny, jako byla Hana Podolská, byl neodpustitelný kiks.
O to víc milovníky dobrého módního vkusu musely zabolet fotografie ze slavnostní premiéry. Ponechme stranou ostatní návštěvníky a soustřeďme se jen na filmovými kritiky popravovaného režiséra. To, co si na sebe minulý týden vzal Renč, je rozhodně módní sebevražda. Obléknout košili a džíny na slavnostní premiéru snímku, u nějž dopředu vzbuzuji zdání, že větší událost zdejší filmový svět roky nezažil, je projev absolutního buranství. Zvlášť, když událost přijde (a to bez ohledu, co si o něm myslím) ozdobit prezident Miloš Zeman.
A i když pomineme nevhodnost oděvu v poměru k příležitosti jako celku, samotná košile, již Renč na sebe vzal, je noční můrou každého, kdo alespoň základní vkus má. Model z poloviny jakoby postříkaný zlatým sprejem vypadá, jako by režisér před Vánoci tento kousek používal na brigádě při nástřiku vánočních ozdob. Jediné slovo, které se k tomuto kousku dá přiřadit, je kolotočářský nevkus.
Kategorie: módní peklo
Patří do kategorie košil, které rádi nosí další představitelé módního pekla jako Michal David nebo Martin Dejdar. Vyznačují se zdvojenými či dokonce ztrojenými límečky – nejlépe ještě barevně vyvedenými v kontrastních kombinacích jako červená a černá. Zhůvěřile sdruženými knoflíky po dvou či třech po celé délce légy. A roztodivně tvarovanými manžetami.
Přitom svět košil je dostatečně pestrý i bez těchto výstřelků – škála límečků i manžet nechává dostatečný prostor pro kreativitu bez nutnosti obracet se k cirkusu.
A ve výsledku v jednoduchosti je síla. Chlap stejně vypadá nejlíp v čistě bílé košili. Jenže to někdo, kdo orgasmus ztvárňuje digitálními plameny, z nichž vylétává Goebbelsova tvář jako lord Voldemort, asi nepochopí.