Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Bündchenová už není nejvýdělečnější modelka na světě. Předběhla ji nevlastní sestra Kardashianové

Móda

  11:30
WASHINGTON/PRAHA - Kolik si vydělávají nejbohatší modelky světa? Finanční magazín Forbes sestavil seznam deseti modelek, které si za rok 2017 vydělaly nejvíce peněz. Podle něj byla nejúspěšnější Kendall Jennerová, nevlastní sestra slavné Kim Kardashianové. Jennerová sesadila sedmatřicetiletou brazilskou supermodelku Gisele Bündchenovou, která si první místo žebříčku držela patnáct let.

Kendall Jennerová je na žebříčku Forbes první a vydělala si 22 milionů dolarů, v přepočtu 476 milionů korun. foto: Reuters

Dohromady si deset nejvýdělečnějších modelek světa mezi červnem 2016 a červnem 2017 vydělalo 109,5 milionu dolarů, tedy zhruba 2,3 miliardy korun, informuje ve svém žebříčku Forbes.

Jennerové v jejím úspěchu pomohl zejména Instagram, na kterém má 85 milionů sledujících. Pomocí něj modelka sdílí reklamu prestižních společností jako Estéé Lauder či Adidas, čímž si pomohla k ročnímu výdělku 22 milionů dolarů - v přepočtu téměř půl miliardy korun.

Kendall Jennerová je na žebříčku Forbes první a za rok si vydělala 22 milionů...
Kendall Jennerová je na žebříčku Forbes první a za rok si vydělala 22 milionů...

Druhá Bündchenová si naopak oproti svému loňskému výdělku pohoršila, a to téměř o polovinu. Na vrchol žebříčku z minulého roku ji dostalo 30,5 milionu dolarů (cca 661 milionů korun), za rok 2017 ale spolupracovala s menším množstvím značek a návrhářů. Žebříčku nejvýdělečnějších modelek přitom dominovala od roku 2002, tedy patnáct let.

Poslední modelkou z nejvýdělečnější trojky je Chrissy Teigenová, která si za rok vydělala 13,5 milionu dolarů (asi 292 milionů korun). Kromě rozsáhlé přítomnosti na sociálních sítích jí k bronzové medaili pomohla zejména spolupráce s časopisem Sports Illustrated, na jehož obálce se během roku objevila hned několikrát.

Největším tahounem platů supermodelek je spolupráce s proslulými kosmetickými a parfémovými společnostmi, řada však také vytváří produkty vlastní. Stále větší roli hrají ale sociální sítě, které díky tzv. „product placementu“ (tedy vkládání produktů do fotek a videí - modelky se například fotí ve značkovém oblečení, aniž by šlo o klasickou reklamu, za což dostávají štědře zaplaceno) dominují jako zdroj obživy pro řadu zejména mladších modelek. I díky tomu dvaadvacetiletá Jennerová předčila starší, sedmatřicetiletou Bündchenovou.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!