Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Glosa: Nevědomost je síla

Mnoho lidí už dnes neřeší, jakými způsoby pracují systémy s jejich daty a nepřemýšlí, zda-li jsou vždy a všude v bezpečí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kam

27. 10. 2008 9:26
I Scientologové vědí, že "Nevědomost je síla"

To heslo "Nevědomost je síla" je plně platné !!

Scientologická církev z něj má takový strach, že rychle odstranila ze svých náboženských spisů zmínky o celém románu "1984". Stojí za přečtení.

http://www.r-factor.cz/dokumenty/Robert-Dam/Orwell.htm" target="_blank" rel="nofollow">http://www.r-factor.cz/dokumenty/Robert-Dam/Orwell.htm

0 0
možnosti

LUF

13. 10. 2008 17:34
Nesouhlasím

Na opravdu citlivá data si dávám bacha (bankovní účet a přístup k mailu

aby mi někdo nemazal dopisy). Jinak, když mi přijde nežádoucí reklama

tak se z toho nepo. Moc nechápu kteří mí nepřátelé by se z jaké mé

aktivity mohli dovědět koho uplatit a kvůli čemu???

0 0
možnosti

LaRosse

13. 10. 2008 7:20
Nejlepší ochrana

je taková data na počítači s připojením k internetu nemít.

Další "napíšu něco, zaplatí mi" článek.

0 0
možnosti

P_V

12. 10. 2008 20:11
Pokrok zastaviti nelze...

V automobilu vzor 1970 motorista také přesně věděl, co se s vozem děje, a rychle poznal, co se pokazilo. Dnes to často neví ani technik po připojení na diagnostiku. Jsou snad za tím také ještírci nebo celosvětové spiknutí?

0 0
možnosti

JaS

13. 10. 2008 11:38
Re: Pokrok zastaviti nelze...

To je pravda, ale fakt, že s pokrokem se prohlubuje lidská blbost, je hrůza. Lidi nepotřebují skoro nic vědět, ale současně se přestávají dodávat důležité informace - lidi jsou nuceni k nevědomosti, což slouží manipulaci. Informace se nepodávají z jedné strany proto, že není, kdo by je použil, z druhé strany proto, aby se daly zatajit všechny negativní okolnosti. Není to dobrý vývoj. Vždycky jsem byl veden a taky se snažil o to, především zjistit, o co jde. To dnes neplatí, skoro se vším teď může zacházet naprostý blb.

0 0
možnosti

Trm

12. 10. 2008 5:35
na to jednoduche

Geekove budou vzdycky svoje data chranit, protoze o tomhle vi. Ti ostatni at si nakaslou. (Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

0 0
možnosti

Žroutík

10. 10. 2008 18:56
Souhlas

Sám se zajímám o bezpečnost svého kompu. Chci vědet, co jde "ven" a co "dovnitř". Stíhám to všechno uhlídat (důvěřuji: antivir+update+firewall), ale stává se to stále víc unavnějším. Ne, žeby toho přibývalo, to ne, to je asi stejné a závisí to jen na aktivitě uživatele. Ale mělo by se to více zautomatizovat očekávám. Takže víc a víc budu v budoucnu důvěřovat dalším automatickým funkcím a aplikacím, které dělají to a to.

0 0
možnosti

lomihnát

11. 10. 2008 16:13
Re: Souhlas

Tak já tyhle věci naprosto nepobírám,

a tak mám v kompu jen to, co můžu v případě ztráty oželet a v případě zveřejnění nebo zneužití mě to nesloží.

A to je nakonec skoro všechno, stihomamem netrpím ani v náznaku ....;-)

Spíš než to, že mi někdo vysává data(jde samo spíš o momenty, kdy si počítač něco stahuje), mě rozčiluje, že během toho vysávání mi ten krám běží pomalu ;-(

Nikdy už neuvěřím tomu, že moje bankovní heslo nebo el. podpis je v mém počítači bezpečný. Asi stejně, jako pohozená portmoné v křivoklátských lesích ... Může tam ležet roky, a taky hodinu.

0 0
možnosti

Tomino

10. 10. 2008 13:57
Měli bychom se zajímat

kam jdou naše data. A nebo pan autor posílá kde co na internet a nezajímá se, kam data putují a jaké smlouvy (licenční podmínky a jiná ujednání) s danými servery má uzavřené?

0 0
možnosti

Žroutík

10. 10. 2008 18:48
Re: Měli bychom se zajímat

Úpřimně pochybuji, že to tak dělá, co i jen zanedbatelná hrstka uživatelů Internetu. A podezíravý začátečníci. To se zvládá, kým těch emailových účtů a účtů do fór je tak do desíti. Ale když je uživatel aktivní, pečuje o svůj komp nebo více (jako admin), počet dvojic "username" + "password" naroste do několik desítek, instalování (stačí updejování) prográmků je na týdenním pořádku několikrát, a jenom přečtení (natož podrobné prostudování) lic. podmínek se stává časově náročným a musí se zredukovat na "tomuto věřím, protože je to velká firma" (někdo se přesto přešťoural -- jako nedávno dopadly Licenční podmínky pro nejmenovaný web prohlížeč od Googlu), "toto je jen grafický editor, bankovní PIN mi neodešle", a pod. a přeskakovat rovnou na Souhlasím s lic. podmínky.

Je to stejné jako se přesně zajímat o výklad standartních smluv k bankovním kontům, třeba -- o stati o zrušení konta ví většina jen to, že exituje a že při zrušení bude platit pálku do pětikila; a ja štestí, že nové bankovní konto si normální člověk vytváří dejmetomu max jednou za dva roky).

Časem uživatel dojde do stadia, věřím. Jednoduše proto, že to je člověčí přistup. V minulosti se tak stalo třeba s platebnou kartou (opradu byly penízky poslány jen jednou?), bankovním převodem nebo automatickému Dodatku k firemním emailům o důvěrnosti informací.

Bych se nedivil, kdyby počet cestujících hromadnou PID, kteří si přečetli licenční podmínky při/před nakupu první jízdenky, se blížilo ke dvouciferním číslu za kalendářní rok. Situace toť stejná. Je to vyvéšené všude, lidi si věří, že zákeřnosti by seveřejně prokoukly.

0 0
možnosti

thomas

8. 10. 2008 23:16
souhlas

Souhlasím (nehledě na to, že ani sebelepší web aplikace nemůže nikdy nahradit desktopové aplikace)

0 0
možnosti

Žroutík

10. 10. 2008 18:52
Re: souhlas

Proč tak vyhraněný názor? Běžný uživatel migrování ani nepostřehně. Už teď Google Docs vypadají jako plnohodnotný textový procesor s éry zavedení Win95, počet funkcí se bude zvyšovat, linky se budou zrychlovat odezva bude v reálním čase, místo ve Wordu se texty budou psát v IE (beru statisticky).

0 0
možnosti

ati

8. 10. 2008 20:56
nevědomost

z toho řijí baši  polliti!!

0 0
možnosti

Pepa

8. 10. 2008 10:48
Ano

Souhlasim...

0 0
možnosti