Producent, režisér nebo klient si může dítě vybrat z jedné z mnoha internetových databází různých uměleckých, reklamních nebo modelingových agentur. Každé dítě má identifikační číslo a u svých profilových fotografií obecné informace jako je výška, váha, velikost kostýmu a bot. Ty šťastnější se mohou pyšnit v kolonce 'další informace' i tím, že jsou například při focení nebo natáčení pohodové, hodně mluví, holčička je mažoretka, kluk jezdí na skateboardu a hovoří plynně anglicky.
ČTĚTE TAKÉ: |
Pokud chce klient v reklamě miminko, nebude mít vůbec problém. V databázích je i hodně dětí do dvanácti měsíců. Například sedmiměsíční Matyáš by mohl nadchnout tím, že oproti stejně starým dětem z jedné databáze už sedí, jinak má k dobru také tři roztomilé zoubky a s vyčesaným 'kohoutem' na hlavě vypadá trochu rebelsky.
Může dítě pracovat?Děti do patnácti let musí mít schválení o povolení činnosti. Úřad práce jim určí, kolik hodin denně mohou pracovat. Agentury pak s rodiči podepisují smlouvu o díle. Podle Markéty Rosákové z agentury MODIA AGENCY není dobré podepisovat rovnou exkluzivní smlouvu. |
Někteří klienti také požadují, aby batole v reklamě plakalo. Jak toho štáb docílí? "Většinou se dítě rozbrečí samo o sobě, rozhodně jsem se nesetkala s tím, že by je někdo násilím nutil," řekla serveru Lidovky.cz Markéta Rosáková z agentury MODIA AGENCY.
Pokud miminko nebrečí, když je třeba, nebo třeba usne, musí se 'zakročit'. "Je nepříjemné, když má miminko reagovat na kameru a ono usne. To s ním pak štáb například zatřese," svěřila se se svou zkušeností asistentka Martina.
Pokud si dítě nikdo z databáze dlouho nevybírá, musí rodiče sami sledovat, kdy a kde je nějaký casting. "Hledáme holčičku a chlapce ve věku 5 – 7 let. Měli by být hezcí, milí, roztomilí, komunikativní, neměli by se stydět. Na castingu a na natáčení budou jíst šlehačku," hledá například jedna castingová agentura děti do reklamy.
Anketa
Máte rádi děti v reklamách?
Nevinný kosmonaut s vlastním světem
Nároky jsou na děti někdy opravdu velké, zavděčí se málokteré. "Hledáme kluka 8 – 10 let. Mělo by na něm být něco zvláštního, má bohatý vnitřní život a fantazii, žije si ve svém vlastním světě, ale je sebevědomý, inteligentní, pozitivní, inteligentní, ale i nevinný... Musí umět hrát!!! Bude natáčet na lankách, předstírat stav beztíže," stojí v dalším inzerátu, kluk bude hrát kosmonauta v reklamě.
Nejde však jen o malé herce, děti se vyskytují i ve světě modelingu. Veřejnost to ale pobuřuje mnohem víc než děti v reklamách. "Oblečou je a namalují jako dospělé, vyfotí různé série fotek. Ta holka z toho ještě nemá rozum a rodiče z toho mají peníze. Teda, pokud je holce neukládají na knížku...," stojí například v diskuzi o dětském modelingu.
Dítě má být dítě
Když si do vyhledávače zadáte 'dětské modelky', mezi prvními fotkami se vám objeví holčičky s výrazným make-upem, vyčesanými vlasy, příčesky, francouzskou manikúrou, vybělenými zuby a křečovitým 'americkým úsměvem'. Vypadají spíše jako panenky.
Podle Markéty Rosákové z agentury MODIA AGENCY to tak běžně v dětském modelingu nechodí. "Líčení by mělo být přiměřené k věku dívky. Nic přeplácaného, měla by být přirozená. Pokud by někdo potřeboval vyzrálejší dívku, tak si vezme prostě starší. Dítě má znázorňovat dítě," řekla serveru Lidovky.cz Rosáková.