Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Jak sbalit muže

Magazín

  14:48
Některé ženy se seznamují snadno a vztahy jim fungují. Jiné jsou stále samy, ať dělají co dělají. Autor knihy Jak sbalit ženu se tentokrát pokusí poradit ženám, jak sbalit muže. Jeho základní recept zní: při výběru buďte realistické, při kontaktáži efektní, při dobývání zdrženlivé a při svádění vstřícné.

Balení je hra. Ale abyste ji mohly(i) úspěšně hrát, vyplatí se znát pravidla. foto: Profimedia.cz

Co mám na sobě a v sobě změnit? - zeptala by se kamarádka Iva skleněné koule, kdyby jí směla položit jedinou otázku. Iva není jediná chronicky nezadaná žena v mém okolí, která si uvědomuje, že šance na úspěch je právě v ochotě podobné otázky si klást. Muži, kterým moje kniha Jak sbalit ženu pomohla k seznámení, mají jedno společné: ochotu se měnit, odvahu přijímat výzvy, sílu pracovat na sobě zvenku i zevnitř.

U žen to myslím bude podobné. Zapamatujme si mantru baličů:
1. Balení je hra - kdo bere balení bez patřičného nadhledu a úsměvu, je odsouzen k samotě.

2. Mírná iniciativa ze strany ženy je žádoucí - muž je nejiniciativnější tehdy, když je ženou inspirován, ne přeinspirován.

3. Balení je způsob myšlení, jehož podmínkou je sebedůvěra a úcta k opačnému pohlaví.

Abychom se mohli ponořit do tajů „předvztahové komunikace“, dovolím si tento zdánlivě souvislý proces rozdělit na čtyři fáze. Pojmenoval jsem je Výběr, Kontaktáž, Dobývání a Svádění. Jde o čtyři dějství jediné hry, která na sebe musejí dokonale navazovat a za střídání tempa přes zápletku gradovat až k pointě.

Nerespektování zvláštností jednotlivých dějství je příčinou opakovaných neúspěchů u žen i mužů.

Ve zkratce lze říct: při výběru musíte být realistické, při kontaktáži efektní, při dobývání zásadně zdrženlivé a při svádění vstřícné. Pro upoutání pozornosti využijte šarm, vtip a svou „mužskou“ kreativitu, pro definitivní okouzlení pak empatii a celou ženskost.

Spisovatel a publicista Tomáš Baránek je nově i lektorem kurzů pro nesmělé muže (www.kurzybaleni.cz). S rodinou žije v Brně.

Příležitost dělá zloděje (srdcí)

Muži jsou. Tvrdíte-li opak a žádné muže kolem sebe nevidíte, doporučuji navštívit očního. Muži jsou, byli a budou - ale jinde, jindy a jiní, než jaké si vysníváte.

Nerealistické či stereotypní představy o možnostech seznámení (= v práci, v baru nebo na netu), o iniciátorovi seznámení (= on), o ideálním muži (= atraktivní, věrný, inteligentní boháč, vzhled cca George Clooney či Brad Pitt) bohužel vedou ke stereotypním výsledkům.

Naopak otevřenost k jinakosti, velkorysost, kreativní využívání příležitostí a záminek prolomí ledy, kterými za léta obrůstáte.
 
Pokud jde o výběr muže: znám tucet žen, které šťastně žijí s mužem, který „nebyl jejich typ“. Řeč je o prvním dojmu, o temperamentu, vzhledu, barvě vlasů, o „chemii“. Vinou přísně nastaveného filtru nedáváte příležitost mužům, které byste časem milovaly, kdyby dostali prostor se projevit. Nejčerstvějším případem je kamarádka Eva, která mi oznámila, že „ho“ po letech konečně našla: „Nebyl můj typ, na ulici bych ho minula, ale dozvěděla jsem se, že je hodný a před rokem ukončil dlouhý vztah. Okouzlil mě klidnou vnitřní silou a dnes už mluvíme o rodině.“

Využijte služeb kamarádky dohazovačky, která vás dobře zná, a vzdejte se starých vzorců „ideálního muže“ (tzv. vysoké nároky jsou výmluva). Buďte realistické ve vztahu ke svým možnostem.
 Pokud jde o prostředí: změňte názor na to, kde se „smíte“ seznamovat, a hledejte tam, kde se obvykle lidé neseznamují. Jde to nejen snadněji, ale také výsledky mají trvalejší hodnotu. Obvyklá balicí místa jako bary, hospody, seznamky zvyšují stres, afekt a koncentraci flirtérů i nešťastníků. Naopak MHD, zastávky, ulice, parky, čekárny a za jistých okolností i pracovní prostředí jsou pro seznámení ideální. S dobrou záminkou zapůsobíte nenuceně, což je pro muže důležité: když je očividně balen, zalekne se: není zvyklý být v pasivní roli. Buďte naladěny na zdánlivě neobvyklé příležitosti a využívejte jich.

Pokud jde o iniciativu: nezadaní muži i ženy říkají, že „čekají na příležitost“. To by snad mohlo fungovat, kdyby obě strany věděly, jak taková „příležitost“ má vypadat a co mají udělat, až nastane. Pokud není ani jedna strana připravena, nerozhoupe se nikdo. Žena chce být dobývána, ale muž před bojem váhá -a najednou je pozdě. (A muž, který neváhá, je často záletník!) Nemusíte balit, stačí muže vtipně inspirovat a tím zlomit jeho váhání - ostatní nechejte na něm.
 Pokud jde o vzhled: velmi na něm záleží. Zamaskujte slabší místa, vystavte ta lepší. Muži jsou fetišisté, a mají-li se čeho chytnout, chytnou se toho - „horší“ zbytek je pak nezajímá. Ve vší přirozenosti na sobě zdůrazněte nejpřitažlivější detaily. Do zlepšení vzhledu investujte pot i peníze. Mužům se líbí ženy, které pracují na své ženskosti. „Jsem, jaká jsem, a to bych už nebyla já,“ slyším od nezadané kamarádky, když je řeč o možném vylepšení vzhledu. Co se ženou, která pohrdá mužskou přirozeností? Muže, který na vás na první pohled nenajde něco k sežrání, vaše osobnost nezajímá.
 
Líbí se mi tato definice: sex-appeal je připravenost k sexu. Tedy: změňte svůj vzhled k lepšímu a buďte připraveny k sexu.

Tomáš Baránek:

Není pravda, že muži nejsou. Jsou, byli a budou - ale jinde, jindy a jiní, než jaké si vysníváte.



Jsou tři druhy mužů podle nesmělosti. Smělí, nesmělí a zoufalí. Smělých je málo, jsou nejzábavnější a nejproblematičtější.

Nesmělých je nejvíc: tam lovte. Zoufalých je minimum a můžou na první pohled vypadat jako nesmělí. I když nějakého občas potkáte, nevymlouvejte se na ně, když odmítáte nesmělé.

Vybíráte si opakovaně muže, kteří vás chtějí „jen na to“? I muži mají svá specifická životní období. Stává se, že někdy nejsou nastaveni na vztahy nebo jsou zadaní a potřebují milenku. Zejména sexuálně úspěšnější jedinci mívají období „nechci se vázat“. Dokonce do vás mohou být lehce zamilovaní, ale stejně s tím nehnete, nechtějí komplikace, přebijí vás rychle jinou. Jste-li už delší dobu jeho milenkou a pořád nic, pohledejte jinde.

Ženská kontaktáž: inspirovat, zaháčkovat a rychle pryč
„Moje žena mě sbalila na to, že vedle mě na zastávce telefonovala kamarádovi pracovní nápad. Mluvila vtipně o tématu, kterému jsem rozuměl, takže mi to nedalo a dal jsem se s ní sám do řeči. Až mnohem později prozradila, že téma zvolila podle firemní značky na mé brašně a že na druhé straně telefonu nikdo nebyl,“ svěřil se mi Jan.

To je přece geniální začátek ženské kontaktáže, sám bych to líp nevymyslel: 1. Aniž by ho „balila“, vtipem a tématem jej inspirovala k aktivitě. 2. Využila nečekaného momentu a místa mimo běžné balicí zóny. 3. Vsadila na jednu z nejsilnějších tematických pastí na muže, a to na jeho zájmy či odbornost.

Zatímco cílem mužské kontaktáže je získání kontaktu (např. emailu), cílem ženské kontaktáže je probuzení zájmu tak, aby si o kontakt muž řekl. Musí to být vtipné, překvapující, rychlé, nevinné, spontánní a v muži by měl zůstat váš dokonalý „otisk“. Jak na to?
 Při kontaktáži není čas na hluboké odhalování, ale pouze na chytrou manipulaci s jeho vlastní představou o ženě jeho snů. Radím mužům, aby kontaktáž ukončili v nejlepším, po několika minutách a výměně kontaktů. Pro ženu to platí stejně.

Nezbytnost perfektního vzhledu a „fetiše“ jsme probrali. Vzhled musí pracovat pro vás jako základna, o kterou se opřete. Záleží na situaci, náladě a dotyčném muži, jakou strategii kontaktáže si vyberete: A. „Jsem křehká žena, potřebuji ochranu a pomoc“. B. „Jsem jako kámoš, můžu vtipně a chytře mluvit o čemkoli“. C. „Mám to ráda a potřebuji to“. Naše ukázka ze začátku je příkladem strategie B, zatímco např. bloudění ve městě je Áčko a výzva k tanci je Céčko.

Postupy lze kombinovat podle vývoje situace i podle toho, jaká jste. Opatrně s Béčkem, zvláště pokud jste spíše mužský typ - efekt se pak sečítá a funguje proti vám. Muži nesmělí se chytnou na A, ale i B, Céčkem je zaplašíte. Muži smělí a zoufalci se chytají na vše. Áčko vyžaduje mix křehkosti a humoru, u strategie B je dobré být „mužsky“ kreativní, vtipná, pronikavá.

 Ve všech případech zabírá, když má muž pocit, že jej obdivujete. Obdiv ale musí být kvalifikovaný, tedy bez empatie a naslouchání se neobejdete.

Do srdce velmi sebejistého jedince se zaháčkujete tak, že v rámci svého obdivu přátelsky, kvalifikovaně a jakoby na okraj zpochybníte nějakou jeho jistotu. My muži jsme přitahováni ženami, které nás prokouknou (aby nám pak daly co proto).

Dobývání: otočka o 180 stupňů
Zatímco během kontaktáže jste povrchní, rychlé a efektní, fáze dobývání vyžaduje změnu taktiky i způsobu komunikace. Klíčem je zdrženlivost a zvyšování přitažlivosti. City a touhy se neprojevují: teď musíte ukázat, co krásného ve vás vězí - vaše ženská moudrost, empatie i vtip.

Pokud již proběhla výměna kontaktu, je potvrzen elementární zájem a očekává se dobývání. Ve skutečnosti jsou obě strany v jakémsi vyjednávacím a poznávacím období. V této fázi platí tichá dohoda o právu na pozvolný růst i pokles počátečních emocí a zájmu.

Porušení dohody z kterékoli strany (projevování citů, dožadování se, tlačení) o dané straně prozrazuje, že je v předvztahové komunikaci nezralá - což nepřitahuje, otravuje a děsí. Tlačí-li na ženu muž, působí to na ni dětinsky.

Tlačí-li na muže žena, působí to jako závazná objednávka.
 Nástrojem dobývání před schůzkou je tedy zdrženlivost v projevu i v četnosti komunikace. Pokud se zamilované zdá, že teď už to nevydrží a musí zavolat či napsat, měla by počkat ještě dalších 24 hodin: neudělá chybu, když počká ještě déle.

Nebojte: zaháčkovaného to nepřejde. I zamilovaná žena by během dobývání měla dodržovat taktiku: neodpovídat v kratších intervalech, než v jakých odpovídá on, a neměla by ani navrhovat společný program a schůzky; neměla by být iniciativnější, i když musí nadále inspirovat (být vtipná, empatická a uvolněná).

První schůzka je jako skleněná koule: věští vaši budoucnost. Chce to klid. Nemluvte ani nepřemýšlejte o možném vztahu, o chození, o citech, nabízejte pouze svobodu a radost. Nejdete nasazovat zásnubní prstýnky, jdete si ho oťuknout, jdete se pobavit, jdete ho nažhavit. Jdete poznávat muže jako živočišný druh.

Fatálně okouzlit jej můžete snadno: potvrzením jeho výjimečnosti. Nemyslím, že je složité to udělat tak, aby vaše pochvala jeho schopností, na něž je pyšný, působila jako bezděčné konstatování. Nelichoťte, lichotka čeká na odměnu. Každého muže zlomí, když najdete jeho „velké téma“, obvykle související s jeho ambicemi, a toto téma s ním obdivně probíráte.

Zamilovanost nesmíte projevit dřív, než ji projeví on, nebo než to nějak samo oboustranně vyplyne. Problém je, že lidé mají potřebu svou zamilovanost nabízet jako dar. Pokud se ale necítí zamilovaně i muž, je to dar danajský. Zamilovanost je krásný zážitek, ale nikoli ctnost: užívejte si ji, ale co nejdéle ji nesdílejte.

Svádění: potvrďte náznaky
Pokud se dostanete do fáze, kdy muž touží po sblížení, můžete si konečně chvilku hrát. Obecně vzato muži rychle ztrácejí pochopení a náklonnost (ne však bojovnost), pokud odmítáte dotyky či polibky příliš dlouho. Myslím, že oddalování fyzických dotyků se zdůvodněním „ještě si mě nezasloužil“ je strategie, která funguje 2-3 týdny, pak se stává nepřitažlivou. Pokud si připadáte příliš „lehké“, opravte jeho dojem tím, že mu dejte najevo, jak výjimečná je to pro vás situace: byl přece tak neodolatelný...

Ano, možná je rozčilující a neromantické, že na sebe obě strany mají cosi hrát - ale proč ne? Balení je hra, zkuste to tak brát.

Autoři:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!