Vyšetřovat by si je měly také dva miliony žen od 20 do 45 let věku, které do pravidelného screeningu nespadají. Vzdělávací akce odstartovala dnes v Praze, obecně prospěšná společnost Dialog Jessenius s ní zavítá během roku do 18 obchodních center v celé ČR.
V Česku žije 72.000 žen, které rakovinu prsu měly nebo mají, každý rok dalších 7000 přibývá. "Úspěšnost léčby je přitom při včasné diagnóze daleko lepší a léčba méně zatěžující," řekla ČTK patronka kampaně, přední česká onkoložka docentka Petra Tesařová z Všeobecné fakultní nemocnice. "Stačí opravdu málo, aby se běžnou a pravidelnou součástí péče o naše tělo stalo každý měsíc samovyšetření prsů, které může zachránit život," dodala.
ČTĚTE TAKÉ: |
"Ženy, které navštíví stánek Dialogu Jessenius během jeho čtrnáctidenních zastávek v jednotlivých místech republiky, si mohou samy na speciálním fantomu vyzkoušet, jak samovyšetření provádět a jak poznat, když se v prsu nachází něco, co tam nepatří," řekla novinářům moderátorka a herečka Iva Kubelková, která je tváří kampaně.
Jako první si mohou vyzkoušet samovyšetření zákaznice v pražském obchodním centru Nový Smíchov v prvním nadzemním podlaží od 5. do 22. září. Další příležitost bude v neděli v Praze při charitativním běhu Harfandění, jehož výtěžek poputuje právě na podporu této kampaně.
Rady a informace získají ženy také při přednáškách v sídlech sokolských organizací po celé ČR a v čekárnách gynekologických ordinací. V instruktážním videu poradí "český doktor House" Martin Stránský, který seriálového lékaře daboval, mladé ženě, jak při samovyšetření postupovat.
Obecně prospěšná společnost Dialog Jessenius vznikla v roce 2009, aby šířila informace o závažných onemocněních, jejich průběhu a léčbě, a tím přispěla ke zlepšení komunikace mezi zdravotníky a pacienty i jejich rodinami.