Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Krása a osobitost. I ženy plných tvarů mají svou módu

Magazín

  7:00
ŘÍM - "Díky, že na nás myslíte. Měly jsme pocit, že vůbec neexistujeme. Všichni se domnívají, že když má žena plné tvary, šaty jí nepadnou a nezaslouží si být hezká. Tak tohle nám píší naše zákaznice," říká Ice Lynne Webberová z Walesu, která žije už třicet let v Itálii a je ředitelkou marketingu u značky Marina Rinaldi patřící do skupiny Max Mara. Tato značka obléká ženy od čísla 46 nahoru, píše italský deník Corriere della Sera.

Krása a osobitost. I ženy plných tvarů mají svou módu. foto: http://www.marinarinaldi.com/Reprofoto

Změny už nastávají. Ženy oblých tvarů se nyní mohou cítit pěkně, každá v oblečení takové velikosti, jaká jí padne. Vztah mezi módou a váhou už není schematický, k pojmu krása se pojí také harmonie a osobnost. Dokazuje to tvář značky Diesel Reboot Michelle Calderonová se svými plnými tvary obepjatými džíny. Michelle byla vybrána na sociálních sítích společně s dalšími tvůrčími talenty.

Krása a osobitost. I ženy plných tvarů mají svou módu.

"Cílem naší kampaně je ukázat různé ženy, z nichž každá je krásná svým způsobem. Hledal jsem typy, které odrážejí rozmanitost, nikoli typické modelky," vysvětluje umělecký ředitel Diesel Reboot Nicola Formichetti.

Štíhlost neznamená krása

Je to jakési odškodnění pro ženy plných tvarů, jež se dlouho cítily být zahnány do kouta všeobecným soudem, že štíhlost znamená také krásu. Jsou to ženy, které mají rády módu a jsou ochotny předvádět modely, jak to ukazují blogy z celého světa, které přišly do Milána, kde Marina Rinaldi pořádala přehlídku. "Ráda se oblékám pěkně a vím, co se ke mně hodí. Ale to, co nacházím ve své velikosti v obchodech, je prostě příšerné," napsala Ditte Vallová.

Dnes se trh již začíná zabývat Dittou a jí podobnými. Uvědomuje si, že statisticky tvoří ženy s nadváhou po padesátce většinu v četných evropských zemích, konstatuje Ice Lynne Webberová.

"A jestliže je v Itálii díky středomořské dietě takových žen 40 procent, v Německu to je již 58 procent a jinde i více. Nechceme prosazovat model v rozporu se zásadami zdravého životního stylu, ale chceme brát v úvahu všechny ženy, které se nemohou identifikovat s útlými věšáky na šaty v reklamách. A které jsou obětí nespravedlivého rasismu. Nejprodávanější velikostí v Itálii je 44, pak následuje velikost 46 a 42," přisvědčuje Mauro Davico, šéf oddělení styku s veřejností u značky Elena Miro, která se zaměřuje na silnější ženy.

"Přišel čas, abychom zdůrazňovali ženskost a překonali koncepci velikostí. Já nosím čtyřicítku a oblékám si stejné šaty, jaké nabízíme i v čísle 46," uvádí Elena Mirogliová, viceprezidentka skupiny stejného jména z italské Alby. Nové oblečení je ušito na míru díky těsné spolupráci návrháře a výrobce.

Respektovat proporce

Jak učinit silné tělo sexy a elegantní? "První pravidlo zní: respektovat proporce," říká Elena Mirogliová. "Před zrcadlem udělejte pár kroků dozadu a pozorujte linie, vyhýbejte se tomu, že byste se zaměřila na nedostatky. Ke zdůraznění siluety podtrhněte dekolt a horní část těla," vysvětluje.

A jak zamaskovat silné boky? Zdůrazněte pas výraznými pásky přes volné haleny. To je aktuální zejména dnes, kdy móda předepisuje uvolněnou eleganci i pro štíhlé.

Autoři: ,

Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko

Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...