Tělocvičny, bazény a lázeňské služby jsou již dnes v mnoha hotelích standardem. Mezinárodní řetězce hotelů však již rozšiřují nabídku o další služby, jako jsou trasy pro jogging, soukromé cvičení na pokojích či nabídka bezlepkových a veganských pokrmů.
ČTĚTE TAKÉ: |
Zpráva upozorňuje na to, jak se lázeňství postupně mění. Původně se zaměřovalo pouze na krásu a hýčkání, nyní přechází na zdraví a wellness. Kromě zdravých hotelů se zvyšuje i poptávka po ájurvédě, 3500 let starém indickém systému celostní medicíny, a dalších prastarých postupech léčení.
Zahraničí táhne
Podle zprávy roste rovněž počet lidí cestujících za zdravím do zahraničí. Patrné je to hlavně v Indii, kde počet turistů využívajících wellness pobyty roste o 22 procent ročně. V posledních letech lázeňské a wellness pobyty využívají stále více muži.
Tento trend by měl pokračovat i v letošním roce. Kromě tradičních masáží stále více mužů vyhledává manikúru a pedikúru, ošetření pleti či takzvaný brotox, což je na muže zaměřené ošetření botoxem, tedy látkou používanou k vyhlazování vrásek.
Průzkumy ukazují, že v USA zhruba jeden z deseti kosmetických zákroků podstupují muži a v Německu se počet mužů využívajících kosmetické operace za posledních pět let více než zdvojnásobil. Muži již podle průzkumu pronikají i do oblastí, které dříve byly určené pouze pro ženy, jako je odstraňování chloupků na intimních místech voskem, upozornila agentura Reuters.