V oddělení pro znuděné manžely najsou drahé polovice nakupujících dam rozptýlení v baru, u holiče nebo při hraní počítačových her, napsal britský deník The Daily Telegraph.
„Nakupování oblečení s manželem bylo vždy o nervy, takže kromě pětiminutového vpádu do Gapu jsme společně do nějakého obchodu nevkročili patnáct let,“ uvedla Anna Maxtedová, která do obchodního domu dorazila se svým manželem Philem Robinsonem.
Nutkavé nakupování často pramení z malé sebeúcty |
Nový koncept nakupování v Harvey Nichols si pochvaluje. Pánové už podle ní nemusejí po příchodu do obchodního domu prchat před ženami rozprašujícími parfémy, ale místo toho zamíří bočním vchodem rovnou do suterénu. Tam už na ně čeká velký, moderní a maskulinní prostor.
Muži zde mohou také nakupovat. Průzkumy ukázaly, že pánové si na rozdíl od žen neradi prohlížejí zboží v obchodech - chtějí popadnout věc, pro kterou přišli, a rychle odejít. V Harvey Nichols proto nejsou obvyklá jednotlivá oddělení podle značek, ale například všechna bílá trička nebo všechny kožené bundy pohromadě. „Je to oáza klidu a racionality,“ tvrdí Robinson.