Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa

Myši krmené geneticky upravenou kukuřicí uhynuly dříve

PAŘÍŽ/ PRAHA - Pokusné myši krmené americkou geneticky upravenou kukuřicí NK 603 uhynuly ve francouzském výzkumu mnohem dříve než ostatní, jimž byla podávána běžná potrava. Většinou onemocněly rakovinou.
Laboratorní myš (ilustrační foto)

Laboratorní myš (ilustrační foto) foto: Shutterstock

Výsledky jsou alarmující, konstatoval podle deníku Die Welt Gilles-Eric Seralini z Caenské univerzity.

ČTĚTE TAKÉ:

Podle studie, kterou francouzští experti zveřejnili v odborném časopise Food and Chemical Toxicology, bylo ve skupině myší krmených geneticky upravenou kukuřicí po 17 měsících sledování pětkrát víc mrtvých jedinců než ve srovnávacích skupinách. Většina samiček onemocněla rakovinou prsu, samečci často měli nádory na kůži nebo na ledvinách.

"Geneticky modifikovaná rostlina, pokud v sobě obsahuje nějaký gen, tak se přesně ví, co ten gen dělá," řekl ale český vědec Jaroslav Doležel z Ústavu experimentální botaniky Akademie věd ČR. Zároveň upozornil, že práci francouzských badatelů nezná.

Vědci sledovali dohromady 200 myší, kterým podávali geneticky modifikovanou kukuřici NK 603 americké firmy Monsanto, nebo běžnou kukuřici. Francouzská vláda pěstování kukuřice firmy Monsanto zakázala a svůj zákaz pěstování geneticky modifikovaných plodin (GMO) prosazuje pro celou Evropskou unii.

Evropská veřejnost je pod vlivem kampaní zelených aktivistů vůči GMO nejpodezřívavější z celého světa.

Zapojte se do diskuze! Nově přes SMS

Všechny akční letáky na jednom místě!