Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Na železnici dějí se věci: dítě a český vlak v praxi

Zima 2012, vlak z Berlína, teplota v kupé 17 stupňů, klepu se ve svetru a zahřívám se s dítětem. „Nemůžete něco udělat s topením? Nefunguje.“ obrátím se zoufale na průvodčího. „Je tu 22 stupňů,“ odpoví mi. V tom se ozve spolucestující pán, taky zmrzlý. „Ani náhodou, je tu 17, měřil jsem to“.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RK

R. Křivánek

24. 8. 2014 20:40
Hanba německému průvodčímu!

1. Autorka jela v roce 2012 z Berlína do Prahy, v Děčíně přestoupila do jídelního vozu. Takže příhoda se stala někde za Berlínem a ten komunikativní průvodčí, co neuměl obsluhovat topení, byl Němec. Pomsta za Sudety. Proč  tam nejsou přímé řeči v originále?

2. Konkurencí se člověk neohřeje/neochladí. Již druhým rokem má u dálkových vlaků v ČR nejnižší spolehlivost topení a klimatizace Jančura. U vozů z roku 1976-1981 byla klimatizace dosazena dodatečně a moc se nepovedla, problémy se spolehlivostí byly už v Rakousku. Neschválenými amatérskými úpravami elektroinstalace vozů v ČR se poruchovost zmnohonásobila. Konkurence ten ukrutnej vibrující motorgenerátor z časů Jančurova dětství pod podlahou v každém voze neroztočí.

3. Nemít rád České dráhy je celkem tuctová záležitost, autorce se nedostává originálních témat. Ani přibarvení příběhu o nereálné okolnosti tomu nepomůže. Když někoho nemám rád, tak si můžu trochu přilhat, čtenář s tím počítá.

0 0
možnosti
BK

B. Krabic

23. 8. 2014 18:10
Quatsch 1

Prvně bych chtěl poopravit některé nepřesnosti. V žádném ze spojů se nejedná o vlak kategorie rychlík, nýbrž o vlak EuroCity tzv. '' vlak vyšší kvality''. To, že tomu někdy neodpovídá stav vlaku/WC je většinou zásluha cestujících a ne dopravce. Jestliže si dotyčná paní kupuje plné jízdné a ohání se jeho vysokou cenou, lze přičíst pouze její neinformovanosti. Při zakoupení jízdenky několik dní předem lze v rámci slevové akce například i u DB koupit 1. třídu za nižší cenu, než je zde prezentována. To, jestli je ve vlaku zima či teplo průvodčí opravdu moc neovlivní, jelikož jsou některé vagóny na danou teplotu nastaveny. Jde také o kompatibilitu vagónu s lokomotivami, jež se na celé trase vlaku vystřídá několik. Já osobně jsem měl problémy se zimou či horkem pouze jednou. O tom, že by se s příchodem konkurence něco zásadního změnilo si nedělám žádné iluze. Viz kauza RegioJet a klimatizace. Na trase už tak není kapacita a navíc RegioJet již o tuto trasu usiloval, ale nedohodl se s DB.

0 0
možnosti
MS

M. Schwartz

23. 8. 2014 20:32
Re: Quatsch 1

Aha, takže za zpoždění, v zimě 10 stupňů v létě 70 ve vagonech, arogantní zaměstnanci.... za to můžou cestující :-D A konkurence? Konkrétně žlutý vlaky a autobusy jsou úplně jinej level. Vyšší o tři třídy. Do Brna bych vlakem nejel ani omylem. Na ČD jsem dělal .... díky bohu za to, že jsem odešel. Na ten bordel ve vedení jen tak někdo nemá.

0 0
možnosti
LM

23. 8. 2014 16:17
Pan Petr Kracik

to okecava jako komousi do roku 1989 krachujici hospodarstvi! :)

0 0
možnosti
JK

J. Koza

23. 8. 2014 15:11
reakce k příspěvku pana éé někdo 768

možná jste četl lepší sloupky, já taky, nicméně podstata humus vlaku "vyšší kvality" Hungaria byla vystižena bezchybně...

0 0
možnosti
JN

J. Novák 768

23. 8. 2014 15:25
Re: reakce k příspěvku pana éé někdo 768

Předpokládám, že není nijak obtížné rozeznat, že můj příspěvek nijak NEkomentuje (ne)kvalitu vlaků ČD, pane éé někdo přežvýkavec.

0 0
možnosti
PK

P. Kracik

23. 8. 2014 13:19
pokr.

A kdyby Vám bylo pro změnu v letních měsících ve vlaku horko, nežádejte po průvodčím, aby Vám otevřel okno, mohlo by to s Vámi dopadnout jako s těmi dvěma dámami v rakouském vlaku, které se jedna po druhé vrhala na průvodčího: první žádala otevřít okno, jinak se zalkne, druhá vykřikovala, že jestli se to okno otevře, tak umře od průvanu. Průvodčí vyděšeně zíral na obě dámy a nevěděl, co má činit. Ale seděl tam ještě jeden pán a ten mu poradil: Otevřete nejdřív okno a pak ho zase zavřete a bude pokoj od obou. Mějte se hezky, paní Jonášová, a nepleťte Vašimi novinářskými dojmy cestující veřejnost.

0 0
možnosti
JN

J. Novák 768

23. 8. 2014 14:33
Re: pokr.

Neberte to zase tak vážně - tohle je "Deník matky", čili jen takové nezávazné plácání, které nemá se seriózní novinařinou nic společného.

0 0
možnosti
PK

P. Kracik

23. 8. 2014 13:18
pokr.

. Pokud se týká čistoty vozů, jezdím s těmito spoji také, a musím říct, že čistota vlaku nespočívá v konkrétním spoji, ale v konkrétních lidech, kteří cestují od Vídně, Budapešti, Bratislavy, Prahy či Berlína a chovají se ve vlaku jako maštali. A nefunkční WC se mi povede nalézt i ve Vámi vychválené Vindoboně, kterou já na rozdíl od Vás zase nevyhledávám, protože mi v rakouském jídelním voze tolik nechutná. Stejně jako miniaturní porce a přemrštěné ceny v jídelním voze maďarské Hungarie. Zdá se, že jezdíte do Berlína pouze v odpoledních hodinách. Zkuste použít při odjezdu Prahy ranní spoje, vyjíždí z Prahy a jsou před odjezdem vždy zaručeně čisté a mají hned od Prahy happy hour.

0 0
možnosti
PK

P. Kracik

23. 8. 2014 13:17
Vážená paní Jonášová

musím konstatovat, že se Vám článek velmi nepovedl. Taková snůšku novinářské demagogie jsem už dlouho nečetl. Napsat, že Vám v jednom spoji bylo chladno – a to podotýkám v roce 2012, a proto doporučovat cestujícím, že do všech spojů /vyjma Vindobony/ mezi Berlínem a Prahou je potřeba brát deky či teplé prádlo, je s prominutím stejná pitomost, jako když vedení rakouských drah doporučovalo v zájmu bezpečnosti cestujících odpojovat před jízdou poslední vůz soupravy. Stejně podobně vyznívá i Vaše rozčarování nad cenami v českých jídelních vozech, kde Vám nejde do hlavy akce happy hours, která platí na území České republiky. Místo toho, aby jste zajásala, že ceny salátu v akci happy hours odpovídají cenám v České republice, rozčilujete se, že ceny salátu na území Německa odpovídají cenám v Německu a že můžete začít jíst za české ceny až v Děčíně.

0 0
možnosti
BH

23. 8. 2014 15:10
Re: Vážená paní Jonášová

Jeden článek a vy se můžete zbláznit - navíc tahle rubrika je o osobních zkušenostech. Autorka nemusí kvůli jedné větě objet všechny tratě v Evropě.

0 0
možnosti
VK

23. 8. 2014 9:09
A co byste za těch pár miliard dotací, které

ČD dostávají, chtěla za zázraky ? :-)

0 0
možnosti
KN

K. Novák 181

24. 8. 2014 8:24
Re: A co byste za těch pár miliard dotací, které

MHD v Praze dostává výrazně vyšší.

0 0
možnosti