8. ledna 2007 9:38 Lidovky.cz > Relax > Zajímavosti

„Nedávat lidi do pračky!“

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 61Diskuse
Soutěž o nejhloupější varování spotřebitelům v USA. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Soutěž o nejhloupější varování spotřebitelům v USA. | foto: http://search.barnesandnoble.comReprofoto

DETROIT Americké soudy řeší stále více žalob namířených proti výrobcům různých předmětů či přístrojů. Není žádným tajemstvím, že spotřebitelé ze Spojených států často vyhrají i naprosto nesmyslné spory.

Inkasují tučné odškodné jen proto, že výrobce zapomněl do návodu k použití napsat například to, že rybářský háček se nesmí polykat, nebo to, že stojan na cédéčka se nemá používat jako žebřík.

Lobbistická skupina Lawsuit Abuse Watch se domnívá, že posedlost Američanů žalovat různé společnosti zašla už příliš daleko. Každoročně proto sestavuje seznam pěti nejhloupějších varování, která firmy umisťují na své produkty ve snaze předejít soudnímu sporu.

Posluchači jednoho detroitského rádia pak z pětice finalistů volí tři absolutní vítěze. Letos se na první místo probojovalo upozornění, že do pračky se nemají dávat lidé. Druhou příčku obsadil výrobce motorových člunů, který varoval majitele plavidla, aby nekontrolovali hladinu paliva v nádrži se zapálenou sirkou.

O třetí místo se podělily losy, které se „nesmí žehlit“, a mobilní telefon, jenž „nelze sušit v mikrovlnné troubě“. Těsně pod stupni vítězů skončil telefonní seznam, jímž lidé „nemají listovat tehdy, když řídí motorové vozidlo“.

Tajemství záchodové štětky
Tisková mluvčí výrobce praček, který kvůli svému varování získal nelichotivé ocenění, tvrdí, že zdánlivě slaboduchá výstraha vůbec není nesmyslná. „Jakožto matka čtyřletého dítěte dobře vím, že pračka s předním plněním je nebezpečná. Má totiž otvor tak nízko, že do něj může děcko bez větších problémů vlézt,“ přesvědčuje.

Dodává, že jiné firmy vyrábějící pračky už měly problémy se zákonem: zažalovali je rodiče těch potomků, kteří se schovali v pračkách, jež potom někdo spustil.
Lawsuit Abuse Watch vyzývá Američany, aby všechna podivuhodná varování pro spotřebitele zasílali na webovou adresu www.mlaw.org/index.html.

V předchozích letech se tu sešly skutečné perly. Například výrobce skládacího kočárku nabádal maminky, aby před složením kočárku nezapomněly vyndat dítě. U koloběžky nechybělo upozornění, že „tento výrobek se při používání pohybuje“. Jen pro silnější povahy byla výzva na návodu přiloženém k teploměru: „Po rektálním použití nepoužívejte orálně.“

Majitelé žehličky zase obdrželi poučení, aby nežehlili oblečení, které mají na sobě.
A obzvlášť se vyznamenal jistý výrobce záchodových štětek, který překvapeným spotřebitelům vzkázal: „Nepoužívejte záchodové štětky k osobní hygieně.“

Lidovky.cz, ČTK
  • 61Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Grafton Recruitment Praha
Asistent logistiky

Grafton Recruitment Praha
Praha
nabízený plat: 25 000 - 32 000 Kč

Najdete na Lidovky.cz