Lenochod tříprstý - savec, který prospí i dvacet hodin denně a je známý svou nemotorností. Australské reklamní agentuře přišlo, že nemůže pro svou protidrogovou kampaň využít lepšího příkladu pro znázornění člověka pod vlivem marihuany.
Kampaň se skládá ze série tří videí, na kterých je ukázáno, jak konopí ovlivňuje mládež v každodenních situacích. Delilah nenapíše ve škole do testu ani čárku, Jason podá při rodinné večeři matce salát místo soli a Dave není schopen mluvit na večírku s děvčaty. Všichni teenageři se během spotu promění v nešikovného lenochoda.
Cílem akce bylo ukázat, jak vypadají teenageři po užití drogy a jak připadají svému okolí. V Austrálii je marihuana třetí nejčastěji užívanou drogou, vyzkoušelo já 15 procent studentů mezi 12 a 17 lety.
Kampaň #StonerSloth cílovou skupinu zasáhl, avšak úplně jiným způsobem. Teenageři si postavičku lenochoda zamilovali natolik, že se po internetu šíří virální videa, parodie a prodávají se trička s vtipnými slogany ze spotů.
It's here #stonersloth the t-shirt pic.twitter.com/h9S5zqvQOo
— Eliza Berlage (@verbaliza) 20. Prosinec 2015
Centrum pro prevenci poskytlo pouhou analýzu účinků, od tvořivého záměru se však distancovalo a celou akci zkritizovalo. „Porovnávání lenochoda s lidmi, kteří jsou intoxikovaní, může teenagery motivovat, aby látku vyzkoušeli namísto toho, aby kampaň předala své opravdové poselství, sdělila Jan Copelandová z australského prevenčního centra. Tvůrci s nimi údajně tvorbu videí vůbec nekonzultovali. O spotech pochyboval i premiér Nového Jižního Walesu Mike Baird.
#StonerSloth anti-drug campaign from @mikebairdMP Government prompts LOLs online https://t.co/kBcvhuFNvc pic.twitter.com/VvgMvhvbwu
— ABC News (@abcnews) 19. Prosinec 2015
Na komičnosti protidrogové kampaně přidává i fakt, že Stoner Sloth je název online obchodu s marihuanou v americkém Coloradě.