Je to známý drsný vtip: „Víte, proč mají slepé děti nejraději makové rohlíky? Protože na každém je jiná pohádka!“ Jihoafrické síti rychlého občerstvení Wimpy to ale přišlo jako dobrý nápad.
Už deset let tyto restaurace nabízejí menu i v Braillvě písmu pro nevidomé. Těch je v JAR téměř osm set tisíc. Firma se je rozhodla oslovit v netradiční kampani, ve které použili jako hlavní nosič samotný hamburger.
Kuchaři nejprve na bulky vyskládali jednotlivými sezamovými semínky slogan „Stoprocentně hovězí burger připravený právě pro vás“ v Braillově písmu. Další fáze spočívala v natočení reakcí překvapených nevidomých.
„Jistě, je to jen malé gest. Ale pro lidi, kteří používají ruce jako svoje oči, to bylo poprvé, kdy mohli zažít víc než jen chuť jídla,“ tvrdí se firma v reklamním spotu.
Ten se stal hitem internetu, lidé si ho na sociálních sítích masivně přeposílají. Řetězec tak zabil dvě mouchy jednou ranou. Upozornil početnou komunitu nevidomých na svoje hamburgery a ostatní zákazníky přesvědčil o své ohleduplnosti a společenské zodpovědnosti ke zdravotně postiženým.