Nomádi na Lidovky.cz
14. srpna 2018 13:00 JEREVAN/TBILISI

NOMÁDI: Mongol Rally Pt. 3 – Gruzie a Arménie

Odpočinek na jižním vrcholu. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Plavba trajektem byla v zásadě příjemným zážitkem. Relativně slušné kajuty, sprcha, poživatelné jídlo. Potkáváme bandu polských motorkářů, dva mladé...

13. srpna 2018 5:30

NOMÁDI: Od Bajkalu přes Mongolsko až k Tichému oceánu. NÁROČNÍ na cestách

Na vrcholu dun. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Naše cestovatelská skupina, která se jmenuje NÁROČNÍ, vznikla před 10 lety. Byli jsme studenti, lákalo nás objevovat svět a cestovat do neznáma....

12. srpna 2018 7:00

NOMÁDI: ‚Na příšernější cestě jsme dosud nejeli.’ Škoda 100 v Rusku a Kazachstánu

Nezmar pořád jede. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Vážení čtenáři, zdravíme z Ruska naším druhým článkem z cesty do Mongolska. Po přejetí hranic míříme nejkratší cestou do města Kursk a do přilehlé...

6. srpna 2018 6:05

NOMÁDI: Škoda 100 na cestách. Bitevní pole u Kursku a elektrárna Černobyl

Zóna radiace 1 - hřiště u mateřské školy | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Vážení čtenáři, dne 28. července 2018 jsme vystartovali na cestu do Mongolska. Cesta bude dlouhá přibližně 25 000 km a povede přes Evropu a Asii....

30. července 2018 5:16

NOMÁDI: Katastrofy a krásy východu aneb Hledáme nomády na další cestu

Příjezd ke Kaspickému moři | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Na začátku září hodlají vyrazit na další road-trip do Maroka. Stále ale nemají posádku. Hledají se tak 4 kusy nomádů, kteří letos patrolí posádku...

25. července 2018 6:19

NOMÁDI: Mongol Rally Pt. 1. Od startu do Oděsy

Pohled ze střechy našeho závodního speciálu | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Předstartovní a startovní party byla velkolepá. V areálu jsme potkali všechny spřátelené teamy, se kterými jsme si přes sociální sítě předávali...

23. července 2018 6:00

NOMÁDI: Šest týdnů pod jižním křížem s autem z půjčovny

Nomádi - Silnice v Botswaně kolem Okavanga a Chobe | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Kdo by o ní neslyšel, a hlavně, kdo by o ní nesnil. Je tak vzdálená, tajemná, dobrodružná a hlavně lákavá… Afrika. Už to slovo voní. Poprvé jsme její...

16. července 2018 6:29

NOMÁDI: V Česku startuje Mongol Rally. Dobrodruzi na vehiklech se pokusí dojet až do Ulan Ude

Užhorod | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Úvodem pro ty z vás, kteří o Mongol Rally nikdy neslyšeli: Jedná s o nejdelší automobilový závod planety. Startuje se tradičně z Britských ostrovů....

9. července 2018 6:39 Tomáš Málek

Rady pro nomády-začátečníky. 5 věcí, bez kterých se neobejdete při kempování s dodávkou

Ideální je, si spací místo najít ještě před setměním, hledat místo po tmě je... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Na první pohled je to ten nejbanálnější seznam. Tyto řádky jsou určeny pro všechny, kteří se odhodlali poprvé v životě vzít dodávku, vyrazit na cesty...

3. července 2018 14:00 Tomáš Málek

NOMÁDI: 3 + 1 expedice, které se právě teď vyplatí sledovat: od Iráku po Irsko

Posádka třílitorového Nissanu Patrol je volatilní. V Gruzii se na palubě... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Nomádská sezona je v plném proudu. Server Lidovky.cz přináší rychlý přehled expedic, které se právě teď vyplatí sledovat.

25. června 2018 5:06

NOMÁDI: Škoda 100 na cestách pomáhá v zakarpatské Ukrajině

Barča odpočívá cestou do Koločavy | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Začátkem června jsme již podruhé vyrazili s mojí Janičkou a Baruškou (Škoda 100) do oblasti Svaljavy a Koločavy na zakarpatské Ukrajině. Tento bohem...

20. června 2018 14:15

NOMÁDI: Fotosoutěž: Kam až doputuje nálepka? Soutěžte o outdoorový telefon či spacák

Velkou šanci na hezký plácek máte u řek. U mostů přes řeku se často dá k řece... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Hlavní cestovatelská je v plném proudu. Server Lidovky.cz je partnerem soutěže projektu WildCamping Tips. Pošlete fotku nálepky z nějakého exotického...

18. června 2018 6:34

NOMÁDI: Jak jsme začali cestovat po světě aneb Náš příběh očima psa

Každý pejsek si zaslouží krásný život jako mám já. Je úplně jedno jestli je... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Narodil jsem se jako nechtěné štěně německé dogy a tak jsem se ocitl, spolu se svými třemi bratříčky, v azylu pro pejsky v Brně. Měl jsem štěstí,...

Doporučujeme 11. června 2018 6:32

NOMÁDI: Jak najít dobré spací místo na cestách?

Základem spaní na divoko (neboli tak zvaného wildcampingu) je být zastrčený,... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Základem spaní na divoko (neboli tak zvaného wildcampingu) je být zastrčený, večer přijet, ráno odjet, nezůstávat na stejném místě více nocí po sobě...

Doporučujeme 29. května 2018 6:00

Jak se z pouličního koťátka stala offroadová kočka Batumi na české cestě kolem světa

Tádžikistán - jedna póza pro fotografa na Pamíru u jezera Rangkul.. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Po náročné noci strávené vytahováním auta z oblázkové pláže poblíž gruzínského města Batumi krátce zastavujeme na rušné silnici. Potřebujeme od...

Fotočlánek 26. května 2018 18:31 RAJECKÉ TEPLICE (SLOVENSKO)

Auta se zebrou, nezávislým topením i sprchou. Nejlepší vozy z festivalu Overland

O víkendu probíhá v kempu Slnečné skaly u Rajeckých Teplic na Slovensku už třetí ročník festivalu Overland. Návštěvníci se od pátku do neděle mohou...

Doporučujeme 25. května 2018 6:43

Milovníci žigulíků i útlá dívka. Příběhy cestovatelů, kteří vystoupí na festivalu Overland

Japonsko nás chytlo za srdce a už nepustilo. Tradiční architektura obklopená... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Kemp Slnečné skaly nedaleko slovenský Rajeckých Teplic hostí ode dneška po celý víkend cestovatelský festival Overland. Server Lidovky.cz přináší...

24. května 2018 6:18

Nomádi míří do Rajeckých Teplic. Festival Overland připravil přednášky i workshopy

Druhý den na salaru se dostáváme dále na jeho zatopené části. Mraky plující po... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Můžete cestovat s cestovkou „obalení“ komfortem a servisem. Nebo můžete „osedlat“ prakticky jakýkoliv dopravní prostředek a bez ohledu na pohodlí...

21. května 2018 6:00 Praha

NOMÁDI: Svéráznou Gruzií s všudypřítomnou kořalkou a pokutami, které se platí při příští návštěvě

Tři výtečníci čekající na turecko-gruzínských hranicích tři hodiny. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Dílem o Gruzii pokračuje expedice Dolů a doleva, tentokrát slovy Jiřiny aka Dvojko Kubiće: 1. května jsme po skvělé návštěvě čajového města Ryze a...

14. května 2018 6:00 Praha

NOMÁDI: Vítr nás sfoukával ze silnice. S dvacetiletým Nissanem v americké divočině

Výhodou amerických přírodních krás je, že skoro nemusíte vystoupit z auta.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Po téměř 4 letech, které jsme my dva, Mira a Martina (M&M on the road), strávili prací v lesnictví na severu Britské Kolumbie, jsme opět vyrazili na...

10. května 2018 6:00

NOMÁDI: ‚Jasně, ty máš problém‘. Z řeckých klášterů do tureckého servisu

Noční předměstí Istambulu, Luboš a duchové. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Od řeckých klášterů – Meteora – postavených na skalách jsme se vydali „doleva“. Z odborného hlediska je to na východ. Směr Soluň, Alexandropolis a...

7. května 2018 5:00 PRAHA

NOMÁDI: Francouzka s Tatrou z Dakaru. Po letech oprav vyrazí do Jižní Ameriky

Laetitia na Červeném monstru. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

„Dobrodružství začíná tam, kde už nevíme, kam jdeme.“ To je motto šestadvacetileté Laetitie, která se rozhodla, že podnikne cestu kolem světa v...

30. dubna 2018 6:51

NOMÁDI: Projet USA a ušetřit? Kupte si auto a cestujte z kempu do kempu

Naše autíčko to zvládlo nakonec úplně v pohodě a moc jsme si to užili. Bylo by... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

V roce 2013 se mi naskytla možnost odletět do USA Florida na tři měsíce. Jakmile jsem ale do USA dorazil a trošku se rozkoukal, zjistil jsem, že tři...

23. dubna 2018 15:21

NOMÁDI: Krásy Zadaru a Plitvických jezer. První část expedice míří dolů

První regulérní nocleh na břehu Jaderského moře | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Díky moc všem, kteří nás před odjezdem jakkoliv podpořili a udělali nám tak cestu snažší – to bych chtěl říct na úvod našeho prvního vyprávění,...

Doporučujeme 16. dubna 2018 6:13

NOMÁDI: Jiné páry spolu dům staví, my ho boříme. Přestěhovali jsme se do dodávky

Jiné páry spolu dům staví, my ho boříme. Přestěhovali jsme se do dodávky | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

"Do nájmu jsme jít nechtěli, a splácet třicet let hypotéku už vůbec ne," popisuje začátek života na cestě Tomáš Horáček. Domov se svou přítelkyní...

9. dubna 2018 6:56

NOMÁDI: Transportérem Evropou. Dali jsme výpověď a začali cestovat a žít

Portugal Algarve - Našli jsme slunečník - pro jednoho odpad, pro druhého poklad | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

“Takhle už to dál nejde. Dělat práci jen pro peníze mně nebaví. Nevidím žádné výsledky, jsem v kolotoči. Frustrovaný”. Tyhle myšlenky nás donutily...

2. dubna 2018 6:07

NOMÁDI: Expedice dolů a doleva. Na Balkán s veteránem

První jarní test | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Začalo to přesně 2. května. Vlastně tenhle příběh začal už o něco dříve, kdy jsem se (Jiřina) kolem sebe začal rozhlížet po něčem. Nevěděl jsem...

aktualizováno 10:58, 26. 3. 2018 6:28

NOMÁDI: Volím 4x4, dává mi mnohem větší svobodu, říká muž na cestě kolem světa

Když člověk ví, co chce a proč to chce, málo co ho pak zastaví nebo odradí..... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Právě teď jsou teď v Latinské Americe. Marek Havlíček a Kateřina Božková s upravenou dodávkou Mercedes pokračují v cestě kolem světa. Proč si na...

19. března 2018 6:41

NOMÁDI: Rodina s dětmi cestuje po Evropě s karavanem

Celá rodina v Turecku | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

My rodiče, i naše děti máme něco odcestováno, takže by se dalo říct, že jsme taková podivná rodina z karavanu. Ale pro nás jsme pořád Víťa, Renata,...

13. března 2018 10:46

NOMÁDI: Cesta po Evropě na kole? 10 rad pro začínající dálkové cyklisty

Ubytování v kempu uprostřed Alp, Oberzeiring červenec 2015 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Při cestování po západní Evropě a v posledních letech stále častěji i v Česku můžete potkávat na silnicích a stezkách zvláštní poddruh cyklistů....

5. března 2018 5:15

NOMÁDI: Opravdová cesta kolem světa octavií aneb Jak si užít život

V Namibii | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

První část o více jak dvouleté cestě kolem světa v botaskách, ve škodovce a s rybičkou v kapse. Asi většina lidí sní o cestě kolem světa. A troufneme...

26. února 2018 6:00 Praha

NOMÁDI: Jak jsme nechtěně zahrabali octavii do horkého saharského písku

Octavii jsme projeli trasu Praha-Paříž-Dakar | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Náš styl cestování je pro mnohé ne zrovna pochopitelný, protože vlastně jenom jedeme, jedeme, jedeme a jedeme. Člověk by se ale divil, kolik věcí je...

19. února 2018 6:19

NOMÁDI: Jižní Amerikou po stopách Čechů

Mano de desierto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Jeden mladý pár, jedna motorka, jeden kontinent, dvacet-šest tisíc kilometrů, rozhovory s krajany, místní Jawa kluby, tři nehody a spousta...

Doporučujeme 12. února 2018 6:44

NOMÁDI: Z Čech až na konec světa, ať už je to kamkoliv

Krásné místo na svačinku nad kaňonen řeky Gor (leden 2018 Španělsko) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Je nás pět. Nejhlavnější tahoun Rocky Cecil, Peugeot Boxer 1.9 TD (nejvyšší a nejkratší verze) vyroben v roce 2000. Takže již brzy plnoletý. Zakoupen...

5. února 2018 6:27

NOMÁDI: Plníme si sny se starým obytňákem

První naše zastávka ve Španělsku hned za pohořím Pyreneje. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Delší dobu jsme si říkali, že než se usadíme, užili bychom si rádi ještě nějaké cestování. Jenže vyrazit k moři a jen tak ležet na pláži nás nebaví....

4. února 2018 17:24 PRAHA Tomáš Málek

NOMÁDI: Cesta kolem světa Patrolem? Je to útěk, celé se to zrodilo při stresu v kanceláři

Z Prahy zamíří do Turecka, pak do Gruzie, Ázerbájdžánu, poté do... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

V pátek 2. února 2018 vyrazila na cestu kolem světa posádka Expedice Patrolem. Dvojice cestovatelů chce - v do poslední chvíle upravovaném -...