Módní průmysl samozřejmě dobře ví, kdo je dnes miláčkem většiny lidí. Partnera na chvíli (někdy i delší a rádi) z očí spustíme, psa odložíme, když jedeme na dovolenou, děti si necháme pohlídat, ale zkuste nám vzít telefon a jsme jak bez ruky. A za miláčky jsme ochotni utrácet.
Obaly na telefony nejsou sice nic objevného nebo nového. Začaly tím, že plnily funkci ochrannou (jsou to sice miláčci, ale občas nám upadnou). Pak jsme si obrázky různě „personalizovali“ svůj už trochu ohleděný komunikátor (navíc my starší jsme se to naučili při vyměňování krytů na Nokiích).
Ale letošek je tím rokem, kdy už to bez obalu, pokud jste ten pravý vyznavač módních trendů, nejde. Mezníkem se stalo to, že jej do své módní šou zařadila ikonická značka Louis Vuitton. Obal s prvky klasického kufříku včetně malého zacvakávacího zámečku a kanvas s logem... milovníci kabelek LV se jistě bez něj neobejdou. Otázkou je, zda se v obalu vejde i do dříve prodávaných pouzder, ale to asi není důležité. Své výtvory pro naše elektronické „kamarády“ samozřejmě nabízejí snad všechny módní domy. Třeba Moschino dokonce variantu s hranolky ala McDonald’s.
Gauč v plastu
Hitovkou jsou pak obaly značky Chaos. Tu teprve vloni do světa vypustily dvě přední stylistky Charlotte Stockdaleová a Katie Lyallová. A středobodem první kolekce byly právě různobarevné obaly s iniciálami svého majitele. „Víte, obaly mi připadaly takové, jak to říct, jako balit gauč do plastu. Ale pak jsem zjistil, že kromě Beyoncé Knowles-Carter jsem snad jediný, kdo má na svém Chaosu tři inicály a úplně jsem tomu propadl,“ vysvětlil v deníku Guardian Anders Christian Madsen, módní ředitel D-Magazinu, jak „hlubokomyslné“ jsou cesty k tomu, aby trend zabral.
Cítím se lalalandově. Úspěch muzikálu se promítl i do módy |
Důraz na „obleček“ pro mobily přichází ruku v ruce s rozvojem mobilních technologií. Ono totiž díky tomu, že ty přechytralé hračky čím dál méně používáme k telefonování, ale díky datům (no dobře, v Česku je to teď zrovna ožehavé téma) je máme spíš před sebou v ruce, je třeba jim dát víc šmrncu. Alespoň dle módních nadšenců.
Zajímavé bude sledovat, co nám módní domy obléknou dále. Jedna myšlenka by tu už byla. K mobilu totiž nutně potřebujeme nabíječku... a ta je ošklivá. Takže by to chtělo pár třpytek, nějaké to logo, abyste se nemuseli v první třídě zaoceánského letu stydět si telefon dobít.