18. září 2017 6:00 Lidovky.cz > Relax > Zajímavosti

PepsiCo v Česku začíná sladit 7Up cukrem místo sirupu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 6Diskuse
Ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ilustrační foto. | foto: Shutterstock

PRAHA Společnost PepsiCo začíná používat pro slazení citronové limonády 7Up v ČR, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku cukr místo fruktózo-glukózového sirupu. Cukr už dříve začala používat u svého hlavního produktu, kolové limonády Pepsi. Dalším sladidlem v nápoji bude stévie.

Cukr do této limonády již dlouhodobě firma používá například v Německu, čímž se dostávala do srovnávání „dvou kvalit potravin“ pro západní Evropu a její východní část. Limonáda se vyrábí v závodu v pražských Vysočanech. Cena nápoje by se měnit neměla.

„V zemích západní Evropy se receptura s cukrem pro 7Up již používá. Přechodem na cukr se 7Up tak svým složením nejen v Česku, ale také v Polsku, Maďarsku a na Slovensku přibližuje evropskému trhu s tím, že nápoj se v jednotlivých zemích Evropy může mírně lišit obsahem kalorií. Stejně jako u Pepsi vyráběné v Česku je cukr v 7Up vyráběn z cukrové řepy vypěstované na českých polích,“ uvedla firma.

Společnost doufá, že se jí přechodem na cukr zvětší podíl na trhu, kde jí konkuruje v oblasti sladkých limonád zejména Coca-Cola. Ta ve svém citronovém Spritu používá fruktózo-glukózový sirup.

Na cukr u své vlajkové lodě Pepsi přešla loni

Na cukr u své vlajkové lodě Pepsi přešla loni. „Prodeje Pepsi za první pololetí 2017 narostly oproti stejnému loňskému období o čtyři a půl procenta. Náš podíl z celkového prodaného objemu kolových nápojů na domácím trhu se nám tak podařilo navýšit na bezmála dvacet procent,“ uvedl generální ředitel PepsiCo ČR Josef Neumann.

Předloni v červenci Pepsi reagovala na kritiku, podle které se podobné výrobky na českém trhu sladily právě sirupem, kdežto v Německu cukrem. Firma tehdy tvrdila, že si to přejí zákazníci. „Chuťové a cenové preference by neměl být obecně používaný argument pro rozdíly v případě značkových výrobků, které se prezentují stejným marketingem,“ uvedla tehdy europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD).

Česká pobočka nápojářské firmy PepsiCo se předloni znovu propadla do ztráty, loňské výsledky zatím nezveřejnila. V roce 2015 prodělala 33,4 milionu korun, když o rok dříve byly v zisku 37,7 milionu Kč. Společnost uvádí, že ztráta byla tvořená hlavně rostoucími investicemi do marketingu. Tržby firmy vzrostly zhruba o tři procenta na 2,14 miliardy korun. V roce 2013 byla také ve ztrátě, tehdy šlo o zhruba 33 milionů korun.

ČTK
  • 6Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!